Temat dnia: Na łące
1. Zabawa „Bocian szuka żabek”. Dziecko-bocian szuka ukrytej żabki, poruszając się według wskazówek , np.: Dwa kroki do przodu, trzy kroki w prawo… Kształtowanie umiejętności poruszania się według wskazówek. Rozpoznawanie kierunków w przestrzeni – prawa, lewa.
2. Słuchanie wiersza Maciejki Mazan „Łąka”
My mieszkamy w blokach, wieżowcach lub domkach,
a gdzie mieszka motyl, żabka i biedronka?
Sypiają na kwiatkach, albo pod listkami,
bawią się pomiędzy trawą i drzewami,
albo wygrzewają się w promieniach słonka .
Czy już wiesz, dlaczego?
Bo ich dom to łąka!
3. Rozmowa inspirowana wierszem:
• Jakie zwierzęta możemy spotkać na łące?
• Jakie dźwięki możemy tam usłyszeć?
• Co możemy zobaczyć na łące?
• Jak pachnie łąka?
• O jakiej porze dnia najlepiej wybrać się na łąkę?
4. Zaprezentowanie dziecku ilustracji przedstawiających owady i inne zwierzęta oraz kwiaty występujące na łące – nazywanie ich. Swobodne wypowiedzi dzieci. Prezentujemy ilustracje np.: pszczoły, biedronki, osy, motyla, konika polnego, mrówki, zająca, bociana, stokrotka, niezapominajki – wyróżnianie danej głoski w różnych miejscach w wyrazie, układanie z liter nazw zwierząt i roślin.
5. Wykonanie pracy plastycznej „Wiosenna łąka” z wykorzystaniem różnorodnych materiałów. Zaplanowanie i wykonanie pracy – łączenie różnych materiałów plastycznych, tworzenie tła do ilustracji.
6. Wykonanie ćwiczenia wKP4,ćw. 1, s. 42 –5 latki- utrwalenie wiedzy na temat cyklu rozwojowego motyla, doskonalenie liczenia i sprawności grafomotorycznej.
7. Doskonalenie techniki czytania – KP5, s. 51-6 latki. 6-latki mogą tez wykonać motyla i ważkę z Teczki Artysty – karta 34.
8. Spacer po łące- obserwacja roślin i zwierząt występujących na łące.