Grupa III – 09.06.2020 r.

Temat dnia: „Na biwaku”

 

  1. Zabawa „Wspólna zabawna historia” – do tej zabawy można zaprosić całą rodzinę!

Uczestnicy zabawy siadają w kręgu i układają zabawne opowiadanie, kolejno dodając wymyślony przez siebie fragment. Opowiadanie można rozpocząć w następujący sposób: „Wczoraj na spacerze spotkałem/spotkałam małego skrzata…”

 

  1. Praca z historyjką obrazkową „Na biwaku” (sześciolatki – Karty Pacy nr 5, str. 48-49). Dziecko opowiada treść historyjki, wymyśla jej zakończenie, odczytuje proste dialogi.

 

  1. Prezentacja drukowanej i pisanej litery h, H – na przykład na podstawie kart pracy. Układanie kształtu litery H z patyczków, kredek, klocków bądź innych, dowolnych materiałów.

 

  1. Zabawy ze słowami: hamak, Henryk
  • podział na sylaby i głoski – przeliczanie sylab, głosek,
  • układanie modeli wyrazów z białych kartoników – rysowanie na nich niebieskich kropek (na oznaczenie spółgłosek) i czerwonych (na oznaczenie samogłosek). Wyjaśniamy dziecku, że głoska „h” to spółgłoska.

 

  1. Wymyślanie wyrazów, które rozpoczynają się głoską „h”.

 

  1. „Homar czy komar?” – wyjaśnienie różnicy między zwierzętami. Dziecko wymienia kolejne głoski w obu słowach. Ważne, by zauważyło, że słowa te różnią się tylko jedną głoską. Można też poszukać innych par wyrazów, różniących się jedną głoską.

 

  1. Karty pracy:
  • sześciolatki: Karty pracy nr 5, str. 48-49 (pisanie po śladzie litery h, H, kolorowanie na niebiesko kwadratów w modelach wyrazów oznaczających miejsce litery h, nalepianie podpisów do zdjęć), ćw. 1 i 2, str. 50 (kolorowanie wg kodu, pisanie sylab po śladzie),
  • sześciolatki: zeszyt Znam litery i liczby – strony z literą h,
  • pięciolatki: Karty pracy nr 4, ćw.1, str.40 (kolorowanie lub wyklejanie szablonu litery h), ćw. 2, str. 41 (wyszukiwanie i kolorowanie elementów, których nazwy rozpoczynają się głoską h -hipopotam, hak, hulajnoga, harmonia, herbata, helikopter),
  • pięciolatki: zeszyt Poznaję litery i liczby – strony z literą h.

 

  1. Aktywność na świeżym powietrzu:
  • zabawa równoważna „Po skakance” – rozkładamy na chodniku lub trawie skakankę (sznurek), dziecko próbuje przejść po niej stawiając stopę przed stopą,
  • zabawa skoczna „Kto dalej?” – skoki obunóż przed siebie,
  • „Robaczki” – rysowanie patykiem owadów na ziemi lub piasku,
  • „Wytężamy słuch” – słuchanie dźwięków przyrody, nazywanie ich, określanie skąd dochodzą.

 

 

 

Skip to content