Grupa III – 18.06.2020 r.

Temat dnia: „Letnie wycieczki”

1. Zabawa słowna „Co dalej?”
Rodzic wypowiada słowo – rzeczownik (np. „dom”), a dziecko je powtarza i dopowiada pasujące do niego określenie (np. „dom duży”). Przy powtórzeniu zabawy może nastąpić zamiana ról.

2. Ćwiczenie percepcji wzrokowej „Dobieramy pary” z wykorzystaniem dowolnej układanki typu memo.

3. Wysłuchanie czytanego przez rodzica wiersza Laury Łącz pt. „Wycieczka”

Wstawaj z łóżka szybciutko
– już czas!
Czeka łąka bezkresna
i las.
Będzie piękny, upalny
dziś dzień.
Patrz, pod drzewem coś siedzi
– to cień!
Widzisz w gniazdku pisklęta?
Tam są!
Dźwięcznie śpiewa skowronek.
– To on!
Pojedziemy nad rzekę
– czy chcesz?
Kochasz lato i słońce?
– Ja też!

4. Rozmowa z dzieckiem na temat treści utworu.
Przykładowe pytania:
O jakim ważnym, zbliżającym się niedługo okresie opowiada wiersz?
O jakich miejscach odwiedzanych podczas wakacji jest mowa w wierszu?
Z jakimi dźwiękami i kolorami kojarzy Ci się lato?
Zwracamy uwagę, by dziecko wypowiadało się całym zdaniem.

5. Kalambury „Co robimy podczas letnich wycieczek?”
Dziecko pokazuje za pomocą ruchu różne czynności, rodzic zgaduje, co to takiego. Przy powtórzeniu zabawy następuje zamiana ról.

6. „Wakacyjny kodeks”
Rozmawiamy z dzieckiem na temat zasad, które warunkują bezpieczeństwo podczas letniego wypoczynku i ustalamy, co powinien zawierać „wakacyjny kodeks”. Następnie dziecko, wykorzystując różne dostępne w domu materiały może przygotować plakat na ten temat.
Proponujemy, by rodzic pomógł dziecku zapisać ustalone wspólnie zasady, a dziecko zilustrowało je odpowiednimi rysunkami.

Przykładowe zasady, które można wykorzystać do opracowania kodeksu:
Gdy przebywasz na słońcu, chroń oczy, głowę i skórę. Zakładaj czapkę z daszkiem, smaruj się kremem z filtrem.
Podczas burzy postaraj się schronić w budynku. Nie stój pod drzewami i wyłącz telefon komórkowy.
Zachowaj szczególną ostrożność w pobliży maszyn rolniczych. Zabawa w ich otoczeniu jest bardzo niebezpieczna!
Do lasu wchodź tylko w towarzystwie dorosłych opiekunów. Nie zbieraj i nie jedz nieznanych ci owoców i grzybów.
Gdy pływasz kajakiem lub łódką, koniecznie włóż kamizelkę ratunkową.

7. Karty pracy:
sześciolatki: Karty pracy nr 5, str. 62-63 (ćwiczenia w czytaniu tekstu ze zrozumieniem, opowiadanie, co przedstawia ilustracja, dokończenie kolorowania ilustracji),
pięciolatki: Karty pracy nr 4, ćw. 1, str. 50 (utrwalenie wiedzy na temat roślin typowych dla lata, wymyślanie i rysowanie innych elementów charakterystycznych dla tej pory roku).

8. „Piosenka na kolorowe lato” – do posłuchania i śpiewania!

https://chomikuj.pl/angel1720/Muzyka+dla+dzieci/Tropiciele+CD2/15+Piosenka+na+kolorowe+lato,6050824262.mp3(audio)

lub ta sama piosenka w wykonaniu Misia i Margolci:

Skip to content