Temat dnia: „Jak dobrze sobie pomagać”
- Zabawa „Co się zmieniło?”
Ustawiamy na podłodze w rzędzie 6 różnych zabawek. Prosimy dziecko by, uważnie im się przyglądnęło i zapamiętało ich kolejność. Następnie (gdy dziecko nie patrzy) zamieniamy miejscami dwie zabawki. Dziecko zgaduje, co się zmieniło. W dalszym toku zabawy chowamy kilka zabawek, a dziecko opisuje wygląd schowanych przedmiotów.
- Zabawa „Lustereczko, lustereczko, powiedz przecie…”
Dziecko przygląda się swojemu odbiciu w lustrze i próbuje z niego odczytać, w jakim jest nastroju. Może też opisać swój wygląd zewnętrzny, starając się zwrócić uwagę na jak najwięcej szczegółów.
- „W czym jestem dobry/dobra?”
Dziecko mówi, w czym jest dobre, co potrafi i w czym może pomóc swoim kolegom. Następnie samodzielnie lub z pomocą rodzica zapisuje na środku dużej kartki zdanie: TO JUŻ UMIEM! i dookoła tego napisu rysuje promyczki. Na ich końcach rysuje obrazki ilustrujące poszczególne umiejętności lub, jeżeli potrafi, zapisuje je.
- Praca z okładką – sześciolatki
Dziecko ogląda drugą stronę okładki Kart pracy nr 5. Następnie rodzic mówi, jaki zadanie ma wykonać. Uprzedza, by dokładnie słuchało poleceń i zapamiętywało je, bo nie będą one powtarzane.
Polecenia do zadania:
- Odszukaj wszystkie małe i wielkie litery.
- Odszukaj wszystkie cyfry i liczby.
- Pokoloruj na niebiesko i żółto wszystkie skrzydła motyli.
- Odszukaj 4 ważki i 3 biedronki.
- Pokoloruj dowolnie 5 kwiatów.
- Na listku pod wielką literą G narysuj 10 małych kropli rosy.
- Odszukaj wszystkie pajączki.
- Karty pracy – pięciolatki
- ćw. 1, str. 52 (rysowanie w odpowiedniej liczbie składników wskazanych zup).
- „Umiem pomagać”
Zachęcenie dziecka do włączenia się w pomoc przy różnych pracach domowych czy w opiece nad młodszym rodzeństwem (np. wspólne przygotowanie posiłku, posprzątanie po nim, odkurzanie, zorganizowanie zabawy dla młodszej siostry, brata… ). Wyjaśnienie dziecku, dlaczego warto pomagać.
- Aktywność ruchowa na świeżym powietrzu według pomysłu dziecka, z wykorzystaniem dostępnych w domu sprzętów i zabawek.