Grupa III – 22.06.2020 r.

 

Temat dnia: „Jak dobrze sobie pomagać”

 

  1. Zabawa „Co się zmieniło?”

Ustawiamy na podłodze w rzędzie 6 różnych zabawek. Prosimy dziecko by, uważnie im się przyglądnęło i zapamiętało ich kolejność. Następnie (gdy dziecko nie patrzy) zamieniamy miejscami dwie zabawki. Dziecko zgaduje, co się zmieniło. W dalszym toku zabawy chowamy kilka zabawek, a dziecko opisuje wygląd schowanych przedmiotów.

 

  1. Zabawa „Lustereczko, lustereczko, powiedz przecie…”

Dziecko przygląda się swojemu odbiciu w lustrze i próbuje z niego odczytać, w jakim jest nastroju. Może też opisać swój wygląd zewnętrzny, starając się zwrócić uwagę na jak najwięcej szczegółów.

 

  1. „W czym jestem dobry/dobra?”

Dziecko mówi, w czym jest dobre, co potrafi i w czym może pomóc swoim kolegom. Następnie samodzielnie lub z pomocą rodzica zapisuje na środku dużej kartki zdanie: TO JUŻ UMIEM!  i dookoła tego napisu rysuje promyczki. Na ich końcach rysuje obrazki ilustrujące poszczególne umiejętności lub, jeżeli potrafi, zapisuje je.

 

  1. Praca z okładką – sześciolatki

Dziecko ogląda drugą stronę okładki Kart pracy nr 5. Następnie rodzic mówi, jaki zadanie ma wykonać. Uprzedza, by dokładnie słuchało poleceń i zapamiętywało je, bo nie będą one powtarzane. 

Polecenia do zadania:

  • Odszukaj wszystkie małe i wielkie litery.
  • Odszukaj wszystkie cyfry i liczby.
  • Pokoloruj na niebiesko i żółto wszystkie skrzydła motyli.
  • Odszukaj 4 ważki i 3 biedronki.
  • Pokoloruj dowolnie 5 kwiatów.
  • Na listku pod wielką literą G narysuj 10 małych kropli rosy.
  • Odszukaj wszystkie pajączki.

 

  1. Karty pracy – pięciolatki
  • ćw. 1, str. 52 (rysowanie w odpowiedniej liczbie składników wskazanych zup).

 

  1. „Umiem pomagać”

Zachęcenie dziecka do włączenia się w pomoc przy różnych pracach domowych czy w opiece nad młodszym rodzeństwem (np. wspólne przygotowanie posiłku, posprzątanie po nim, odkurzanie, zorganizowanie zabawy dla młodszej siostry, brata… ).  Wyjaśnienie dziecku, dlaczego warto pomagać.

 

  1. Aktywność ruchowa na świeżym powietrzu według pomysłu dziecka, z wykorzystaniem dostępnych w domu sprzętów i zabawek.
Skip to content