Grupa III – 24.06.2020 r.

Temat dnia: „Po wakacjach idziemy do szkoły”

 

  1. „Jak to było w pierwszej klasie…”

Opowiadamy dziecku o swoich doświadczeniach związanych z rozpoczęciem nauki w szkole. Wspólnie oglądamy zdjęcia z tego okresu, jeżeli takie posiadamy. Staramy się nastawić dziecko pozytywnie do czekających je już niedługo zmian i nowych obowiązków.

 

Tym razem proponujemy coś dla rodziców – artykuł opracowany przez psychologa „Jak przygotować dziecko do pójścia do szkoły podstawowej” :

 

https://psychetee.pl/2018/08/09/jak-przygotowac-dziecko-szkoly-podstawowej/

 

  1. Zabawy dydaktyczne „W szkole” (propozycja dla sześciolatków, ale pięciolatki też mogą spróbować swoich sił)
  • „Znamy literki” – układanie z liter wyrazów związanych ze szkołą, np. plecak, kredki, ławka, lekcja, tablica, kreda, klasa, sala, gumka, worek.
  • „Liczymy” – rozwiązywanie działań matematycznych (wpisywanie odpowiednich znaków i cyfr) – można wykorzystać liczydło.

Przykładowe działania:

3…3 = 6      2 + 3 + 5 = …

9…8 = 1      8…7 = 1

4 + 6 =…     7 – 4 =…

2…7 = 9      3…5 = 8

  • „Lekcja wychowania fizycznego” – wymachy rąk, przysiady, skłony w przód i na boki, „rowerek”, „pajacyki”.

 

  1. Praca plastyczna „Karuzela pór roku”

Rozpoczynamy od przypomnienia nazw pór roku (wszystkie dzieci) i miesięcy (sześciolatki). Prosimy dziecko, by podało charakterystyczne cechy każdej pory roku. Następnie przygotowujemy kartkę w kształcie koła podzielonego na cztery części. Zadanie dziecka polega na przedstawieniu pór roku według własnego pomysłu, z wykorzystaniem różnych, dostępnych w domu, materiałów. Zachęcamy dziecko do estetycznego wykonania pracy.

 

  1. Karty pracy:
  • sześciolatki: Karty pracy nr 5, str. 66-67 (nazywanie sal szkolnych i elementów wyposażenia pomieszczeń szkolnych), str. 70-71 (utrwalenie nazw miesięcy, podawanie skojarzeń, uzupełnianie rysunkami kartek z nazwami miesięcy, pisanie po śladzie niektórych nazw miesięcy).
  • pięciolatki: utrwalenie poznanych liter i cyfr, układanie ich kształtów z różnorodnego materiału, zapisywanie na kartce zapamiętanych liter – przeliczanie ich.

 

 

 

 

 

 

Skip to content