Grupa III – 26.06.2020 r.

 

Temat dnia: „Wakacyjne podróże”

1. Zabawa rozwijająca spostrzegawczość i pamięć wzrokową „Co widziałeś/widziałaś na obrazku?”
Pokazujemy dziecku dowolny obrazek. Prosimy, by mu się uważnie przyjrzało. Następnie zakrywamy obrazek, a dziecko wymienia jak najwięcej szczegółów, które się na nim znajdowały.

2. Układanie dowolnych puzzli.

3. Słuchanie wiersza M. Mazan pt. „Na wakacje!”

Dokąd jedziesz na wakacje?
W góry lub nad morze.
Dokąd jeszcze można jechać?
Kto powiedzieć może?
Można jechać na wycieczkę
i spać pod namiotem,
po jeziorze pływać łódką
albo wodolotem.
Można w lesie sobie zbierać
jagody i grzyby,
można sobie – gdy ktoś lubi –
łowić w rzece ryby.
A gdy ktoś jest bardzo dzielny
– bo są takie zuchy –
może zwiedzać stare zamki,
w których straszą duchy!

Pytania do wiersza:
 O czym opowiada wiersz?
 Gdzie można się wybrać w czasie wakacji?
 Co można robić?
 Jakie jest Twoje najprzyjemniejsze wakacyjne wspomnienie?

4. Praca z mapą Polski
https://pl.maps-poland.com/mapa-atrakcji-turystycznych-polski
Dziecko wspólnie z rodzicem próbuje odszukać na mapie miejsca, w których już było oraz planuje, gdzie watro byłoby się wybrać na rodzinne wakacje. Wskazuje regiony Polski: góry, morze, Mazury – opowiada o charakterystycznych cechach tych krajobrazów. Odszukuje stolicę Polski oraz rzekę Wisłę. Pokazujemy dziecku kierunki na mapie: północ, południe, wschód, zachód.

5. Praca plastyczna
• sześciolatki – „Wakacyjne wyprawy Trampolinka – książeczka” ( Karty pracy nr 5, str. 75).
Dziecko wycina teksty, przykleja je na osobnych kartkach i wykonuje do nich rysunki. Następnie łączy poszczególne kartki w książeczkę.
• pięciolatki – „Moje wymarzone wakacje” – dowolna, ulubiona technika.

Karty pracy:
• sześciolatki – Karty pracy nr 5, str. 74 (rysowanie odbicia w lustrze wody, ćwiczenie spostrzegawczości,
• pięciolatki – Karty pracy nr 4, str. 55, ćw. 2 (wskazywanie przedmiotów przydatnych w upalny dzień, wyjaśnienie zasad stosowania nakrycia głowy i picia wody, gdy jest gorąco).

6. Aktywność ruchowa na świeżym powietrzu według pomysłu dziecka.

Skip to content