Oddział Przedszkolny w SP – 05.06.2020 r.

Temat dnia: Jak dbać o słuch?

 

  1. „Hałasowanie” – słuchanie opowiadania i rozmowa na temat jego treści. Dzieci przygotowuja sie do słuchania utworu: Nadstawcie uszy (gest dotykania uszu) i uspokójcie usta (gest dotykania ust). Podczas słuchania opowiadania o przygodach bliźniaków Kuby i Buby postarajcie się zapamiętać, dokąd poszli tym razem i co się wydarzyło.

 

„Hałasowanie” – Grzegorz Kasdepke

 Kuba i Buba musieli przyznać, że pan Waldemar, przyjaciel babci Joasi, to rzeczywiście bardzo kulturalny pan. Do tego stopnia, że czasami wręcz wstydził się chodzić z naszymi sympatycznymi bliźniakami po mieście – i to tylko dlatego, że, dajmy na to, naszła je ochota pobić się lub powyzywać. Ale któregoś razu to pan Waldemar narobił Kubie i Bubie wstydu – i to w muzeum! – Jak tam w szkole?! – ryknął, gdy już się spotkali przed kasą muzeum. Kuba i Buba aż podskoczyli z wrażenia. Babcia Joasia przygryzła wargi i dyskretnie rozejrzała się dookoła. Pani bileterka, ogłuszona doniosłym głosem pana Waldemara, przetykała sobie właśnie ucho. – Nadal macie najwięcej uwag w całej klasie?!… – ryczał pan Waldemar. – Nie martwcie się, za moich czasów kazano klęczeć na grochu!… Może dlatego mam teraz takie powykręcane kolana!… Pani bileterka pospiesznie skręcała kulki z papieru – najwyraźniej zamierzała wepchnąć je sobie w uszy. – Dlaczego pan Waldemar tak hałasuje? – szepnął Kuba, zerkając ze zdziwieniem na babcię Joasię. – Zawsze był taki kulturalny… – Chyba wyczerpały się baterie w jego aparacie słuchowym – westchnęła zarumieniona babcia. – To pan Waldemar jest kulturalny na baterie?! – osłupiała Buba. Ale babcia nie zdążyła nic odpowiedzieć, bo pan Waldemar podszedł właśnie do kasy – no i trzeba było zająć się zemdloną bileterką.

  1. prowadzą rozmowę z dziećmi:
  • Czy zapamiętaliście, dokąd wybrali się Kuba i Buba?
  • Kto im towarzyszył?
  • Dlaczego pan Waldemar tak głośno mówił?
  • Czy to jest kulturalne zachowane, gdy mówimy bardzo głośno w publicznych miejscach? Dlaczego?
  • Jeśli dzieci mają trudność z odpowiedzią na któreś pytanie, R. może przeczytać raz jeszcze odpowiedni fragment tekstu.
  1. „Układamy sylaby” – zabawa językowa z wykorzystaniem alfabetu. Rodzice proszą dzieci o wyjęcie z alfabetu liter (o, a, i, e, u, y) i zapraszają do zabawy: Za chwilę będę mówić różne słowa, które rozpoczynają się głoską h. Twoim zadaniem będzie ułożenie pierwszej sylaby, którą usłyszysz w tych słowach. Przykładowe słowa: hamak, haki, huba, Helena, hipopotam, huragan.
  2. Praca z KP str. 19a – rysowanie odpowiednich symboli pod obrazkami przedstawiającymi sytuacje związane z hałasem; kącik grafomotoryczny KP str. 20 – samodzielne pisanie liter h, H, pisanie zdań po śladzie.
  3. The wheels on the bus – dowolna zabawa ruchowa do piosenki według pomysłów dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=e_04ZrNroTo

 

Skip to content