Temat dnia: Nasze prawa i obowiązki.
- Zestaw ćwiczeń porannych.
„Malowanie oburącz” – ćwiczenie motoryku dużej. Dzieci w powietrzu rysują dowolne obrazki, powtarzając słowa: Gdy wspólnie pracują ręce, możesz napisać więcej.
„Marsz na piętach” – zabawa uspokajająca. Dziecko maszerujena piętach po obwodzie koła w rytm muzyki (dowolny utwór z repertuaru dziecięcego).
- Piosenka o prawach dziecka – wysłuchanie piosenki. Rodzic zaprasza dziecko do uważnego słuchania utworu. Tłumaczy, że jest to piosenka, która mówi o prawach dzieci na całym świecie. Zadaniem dziecka będzie zapamiętać, o jakich prawach dziecka śpiewają dzieci w piosence.
https://www.youtube.com/watch?v=Mudintn3BM4
- Dziecko udziela odpowiedzi na pytanie: O jakich prawach dziecka jest mowa w tej piosence?
- „Prawda – nieprawda” – zabawa ćwicząca logiczne myślenie. Rodzic wypowiada różne zdania. Jeśli zdaniem dziecka zdanie jest prawdziwe, klaszczą, jeśli nieprawdziwe – tupią nogami:
- Nikt nie może mnie zmuszać do robienia złych rzeczy.
- Mogę zmusić kolegę, żeby grał ze mną w piłkę.
- Nikt nie może czytac moich listów bez pozwolenia.
- Mogę bawić się tylko z kolegami, których wybierze (imię dziecka).
- Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi.
- Mam prawo do tajemnic i własnego zdania.
- Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić,
- Praca z KP str. 29, 29a.
- Zabawa na świeżym powietrzu.