Grupa I – środa, 31.03.2021 r.

31.03.2021 r.
Temat dnia: Mamy i ich dzieci.

1. „Była sobie żabka” – ilustrowanie ruchem treści piosenki. Dziecko z mamą tworzą parę. Mama jest mądra, dziecko dzięki niej też staje się mądre. Posłuchajmy piosenki o pewnej żabce. Czy ona też była mądra?

Była sobie żabka mała
sł. i muz. tradycyjne
Była sobie żabka mała / re, re, kum, kum (x2)
Która mamy nie słuchała / re, re, kum, kum, bęc.
Na spacery wychodziła / re, re, kum, kum. (x2)
Innym żabkom się dziwiła / re, re, kum, kum, bęc.
Zjadła żabka siedem muszek / re, re, kum, kum. (x2)
I na trawie kładzie brzuszek / re, re, kum, kum, bęc.
Przyszedł bocian niespodzianie / re, re, kum, kum. (x2)
Połknął żabkę na śniadanie / re, re, kum, kum, bęc.
Teraz wszystkie żabki płaczą / re, re, kum, kum. (x2)
Że jej więcej nie zobaczą / re, re, kum, kum, bęc.
Z tej piosenki morał mamy / re, re, kum, kum. (x2)
Trzeba zawsze słuchać mamy / re, re, kum, kum, bęc.
R. pyta: Czy ta żabka była mądra i słuchała swojej mamy?
O czym powinna pamiętać?
Czy mała żabka mogła spacerować sama?

Dzieci zwierząt też powinny słuchać swoich mam, zanim nie urosną. Od mamusi nauczą się wielu potrzebnych rzeczy. Rodzic włącza piosenkę, dziecko pokazuje jej treść ruchem, naśladując Rodzica. (układ wg pomysłu Rodzica), próbują śpiewać.

2. „Zwierzątka” – ćwiczenie percepcji wzrokowej.
Dziecko wśród rozsypanych sylwet zwierząt wyszukuje takie, które pasują do podanego przez R. opisu ,np.: Wyszukaj tylko te, które mają cztery nogi; potrafią siedzieć; składają jajka; są silne; maja pazury; mają pióra; mają futro; są małe; potrafią latać.

3. „Kaczuszki” – zabawa ruchowa do znanej melodii. Dzieci tańczą układ ruchowy do utworu „Kaczuchy”

Skip to content