Grupa III – środa, 31 marca

Temat dnia: Wielkanocne zwierzęta.

  1. Zagadki . Rozwijanie słownika czynnego. Podziel nazwę na sylaby oraz powiedz co słyszysz na początku- rozwiązanej zagadki.
  • Długie uszy, mały ogon, bardzo jest nieśmiały i z ogonkiem jak pomponik przez zielone pola goni? Kto to? Zajączek wielkanocny.
  • Kurka je zniosła, mama do domu przyniosła. Potem ugotowała i dzieciom głodnym dała. Co to? Jajka.
  • Malowane lub kraszane, na Wielkanoc ozdabiane. Co to? 
  • Po podwórku raźno człapie i pazurem w ziemi drapie. Kto to? Kura.
  • W święta zwykle biały na stole leży, na nim srebrne sztućce i piękne talerze. Co to? Obrus.
  • Jest zawsze jeden w całym kurniku. O świcie pieje kukuryku! Co to? Kogut.
  • Pleciony ze słomy albo z wikliny. W święta do kościoła go zanosimy. Co to? Koszyczek wielkanocny.
  • Choć już święta blisko, wiatr na dworze dmucha. Na talerzu, w domu kiełkuje… Rzeżucha
  • Na wielkanocnym stole to ona króluje. Polana słodkim lukrem i gościom smakuje. Co to? Baba wielkanocna
  • Ten prawdziwy na śniadanie
    wychodzi na łąkę.
    Ten cukrowy raz do roku
    ozdabia święconkę. baran
  1. Wielkanocne zwierzęta” – zabawa dydaktyczna, układanie puzzli. R. ma przygotowane obrazki przedstawiające zajączka, kurczaka, baranka, Wszystkie te obrazki tnie przynajmniej na 10 części. Na koniec dziecko opowiada, co ułożyło, przyglądają się obrazkom i wyszukują wśród nich ten, który nie pasuje do wielkanocnych zwierzątek.  

 

https://sites.create-cdn.net/siteimages/59/4/8/594843/17/1/7/17178813/1189×1200.JPG?1551804232 

 

https://i.pinimg.com/736x/2c/c6/d2/2cc6d2b4025dbbae1d97e544c4d088e8–funny-sheep-cute-sheep.jpg 

 

https://th.bing.com/th/id/R9941b48d7cee0f2d23addfe75be75067?rik=m9DxutM1Z%2fQvTQ&riu=http%3a%2f%2fwww.avizoo.com%2fwp-content%2fuploads%2f2015%2f07%2fpulcino-pesante-772×1024.jpg&ehk=T5hAup9621DnsYhyPl%2f%2b442xEKGdEORDEwE3OAmIcSc%3d&risl=&pid=ImgRaw 

 

https://d-art.ppstatic.pl/kadry/k/r/1/dd/83/5878a3f642dc1_o_full.jpg 

 

https://img.gifyagusi.pl/2020/04/11/obrazek-gif/wielkanocne-kaczuszki/Kaczuszka%20w%C5%9Br%C3%B3d%20kwiat%C3%B3w.jpg

  1. Wielkanocne zwierzaki – figuraki” – zabawa dydaktyczna.

 Dziecko ma do dyspozycji figury geometryczne (płaskie, podstawowe). Dziecko ma za zadanie ułożyć z nich zwierzątko lub koszyczek wielkanocny. Po wykonaniu zadania R. zadaje pytania: Ile wykorzystałeś kół , trójkątów, kwadratów, prostokątów)?

https://th.bing.com/th/id/Rb054abafec58c6804e5a6b088d4cc163?rik=F0a%2f1YSJoGum9g&riu=http%3a%2f%2fimages.dlaprzedszkoli.eu%2fprzedszkole44lodz%2ffigury(2).png&ehk=wJrcBKNFnFTOI8UgKF95QhNP2M3xp4UHWULOdeVD6Yo%3d&risl=&pid=ImgRaw

  1. Wielki gwar w kurniku” – zabawa dydaktyczna.( możemy wykorzystać kredki).

Dzieci manipulują nimi – dokładają, odkładają – i rozwiązują zadania. R. podaje zadania:

 – W kurniku mieszka 6 kur i 1 kogut. Ile ptaków mieszka w kurniku?

 – W kurniku po prawej stronie są 4 grzędy, a po lewej stronie są 3. Ile grzęd jest w kurniku?

– Kwoka ma 3 kurczątka żółte i 5 kurczątek białych. Ile razem kwoka ma piskląt?

– W kurniku było 8 kur. Nagle wpadł do kurnika lis. 1 kura wybiegła z kurnika. Ile kur pozostało w środku?

  1. „Zajączki” – zabawa paluszkowa.Dziecko naśladuje słowa wierszyka, za każdym razem chowają kolejny palec. Na koniec dziecko zaplata palce obu dłoni i lekko kołyszą splecionymi dłońmi.

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się jeden schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się dwa schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy się trzy schowają, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Gdy odejdą cztery, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych kica na polanie.

Kiedy pięć się schowa, ile tu zostanie?

Pięć zajączków małych już do mamy kica.

Kocha je ogromnie mama zajęczyca

 

 

Skip to content