Grupa III – wtorek, 30 marca

Temat dnia: Wielkie porządki.

  1. Ćwiczenia poranne.

„Skoki kangura” – dziecko przyjmuje poprawną pozycję wyjściową (sylwetka wyprostowana, łopatki ściągnięte), trzyma między kolanami gazetę złożoną na pół. Dziecko przesuwa się podskokami po obwodzie koła.

„Wachlarze” – dziecko oburącz trzyma gazetę przed sobą i „wachluje nią”.

  1. Zabawa na dobry humor. Dziecko wykonuje czynności wskazane w wierszyku poniżej:

Klaśnij w dłonie raz i dwa,

Tup nogami tak jak ja.

Pokręć pupą ha, ha, ha.

I zabawa dalej trwa.

  1. „Pomagamy pani” – słuchanie opowiadania Iwony Salach.

– W przedszkolu jest wiele do zrobienia – powiedziała pani i rozejrzała się po sali. – Będę mu-siała umyć klocki – dodała.– A czy ja mogę pomóc? – zapytał Piotruś.– Potrafisz? – pani uśmiechnęła się.– Nie wiem… – odpowiedział chłopiec. Widząc jego smutną minę, pani powiedziała:– Oczywiście. Możesz mi pomóc, w ten sposób szybciej skończę pracę. Piotruś był bardzo zadowolony, że może pomóc pani Hani.– I ja…, i ja… – zawołało jeszcze kilkoro dzieci.– Dobrze – uradowała się pani. – Wy umyjecie klocki, a ja przebiorę lalki w cieplejsze ubranka.– Ja tak lubię ubierać lalki! – zawołała Basia.– Mogę ci pomóc – dodała Ania.– Dobrze – powiedziała pani – Przygotuję ubranka i możecie zabrać się do pracy. A ja po-zdejmuję klocki z półek i zetrę kurze. Pani Hania nie zdążyła podejść do półek, gdy odezwał się Kubuś:– W domu moja mama zdejmuje zabawki, a ja wycieram kurze.– Chcesz mi pomóc? – zapytała pani.– Bardzo – odpowiedział dumnie chłopiec.– Oto twoja ściereczka – i pani podeszła do półek. Wszyscy zabrali się raźno do pracy. Po pewnym czasie w sali zapanował porządek: klocki były czyste, lalki ciepło ubrane, a kurze z półek za sprawą Kubusiowej ściereczki – zniknęły. Pani uśmiechnęła się do dzieci:

– Bardzo mi dzisiaj pomogliście, bez was sprzątałabym o wiele dłużej. Powiem waszym rodzicom, jakich mam dzielnych pomocników. Dzieci były zadowolone i bardzo dumne z pochwały.

  1. Rozmowa na temat opowiadania. R. zadaje pytania

Co chciała zrobić pani?

 Kto jej w tym pomagał?

Co robiły dzieci?

Dlaczego robimy świąteczne porządki?

 

  1. Zwyczaje wielkanocne- film edukacyjny

https://youtu.be/8YparvyssW4

 

  1. „Dokończ zdanie”– zabawa słuchowa.
  2. mówi zdanie, a dziecko je kończy:

Po zielonej łące kicają… (zające)

W kurniku kaczątka i małe… (pisklątka)

Wielkanoc to wiosenne święta, o których każde dziecko… (pamięta)

Każdy na wielkanocną babkę się skusi, bo to wypieki mojej… (mamusi)

W koszyczku schowany baranek… (wełniany)

Z koszyczkiem idziemy, święcić go… (będziemy).

 

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne.

 

https://th.bing.com/th/id/R2041fd08198376fb8ecbef2157bdb63f?rik=VtMryHDLcngY6g&riu=http%3a%2f%2fmojedziecikreatywnie.pl%2fwp-content%2fuploads%2f2016%2f02%2fpisanki-%c4%87wiczenia-grafomotoryczne.png&ehk=cXJ7ID6gSlv1xNLaJZUzes0OfV44sksvkm2FhoyYJ38%3d&risl=&pid=ImgRaw 

 

https://www.mammaebambini.it/wp-content/uploads/2010/03/Pasqua_5.jpg 

 

POZDRAWIAM MOJE SMERFYJ

 

 

 

 

Skip to content