Tematyka tygodniowa: „Jajka malowane”
Temat dnia: „Wielkanocne zwyczaje”
- Wysłuchanie wiersza Moniki Niewielskiej pt. „Śmigus – dyngus”
Wczesnym rankiem, po kryjomu,
Michał skrada się po domu.
Z ogromnymi psikawkami
właśnie schował się za drzwiami.
Aj, ratunku! Co się dzieje?
Kto to na mnie wodę leje?
Wszystkich oblał dziś Michałek,
bo dziś lany poniedziałek!
- Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza oraz tradycji świątecznych
Możemy zadać dziecku następujące pytania:
- Co zrobił Michałek? Dlaczego?
- Z którymi świętami kojarzy się „lany poniedziałek”? Jak inaczej nazywa się zwyczaj polewania wodą?
- Jakie są inne zwyczaje związane ze Świętami Wielkanocnymi?
- Jak obchodzimy Święta w naszej rodzinie?
- Który zwyczaj najbardziej Ci się podoba?
- Wielkanocna układanka
Pocztówkę o tematyce wielkanocnej rozcinamy na dowolną liczbę elementów (w zależności od możliwości dziecka). Zadaniem dziecka jest ułożenie powstałych w ten sposób puzzli.
4.Zabawa ruchowa połączona z ćwiczeniami ortofonicznymi „Baranki i kurczątka”
Wystukujemy rytm (np. uderzając łyżką w stół, czy stukając klockiem o klocek). Gdy rytm jest szybki, dziecko – baranek biega po pokoju i powtarza „me-me-me”. Gdy rytm jest wolny, zamienia się w kurczątko i maszeruje, mówiąc „pi-pi-pi”.
- Wykonanie ćwiczenia w kartach pracy – Katy pracy nr 4, str. 50
Dzieci oglądają obrazki przedstawiające zwyczaje wielkanocne, dobierają i kolorują ramki z podpisami do obrazków, czytają podpisy.
- Praca plastyczna „Pisanka”
Z dostępnych w domu materiałów (np. kolorowy papier, tkaniny o rożnej fakturze, cekiny, plastelina, pisaki, kredki, farby, itp.) dziecko wykonuje pisankę. Można ozdobić styropianowe jajko, jajko ugotowane na twardo lub też wykonać pracę płaską – wycinamy wtedy szablon jajka i dowolnie go dekorujemy. Miłej zabawy!
Drodzy Rodzice!
Koniecznie pochwalcie się efektami pracy Waszych dzieci! Zdjęcia możecie przesyłać na adres: