Temat dnia: „Wesoła Wielkanoc”
1. Rozmowa na temat Świąt Wielkanocnych – dziecko opowiada o świątecznych symbolach, zwyczajach świątecznych i o przygotowaniach do świąt po przeczytaniu wiersza pt. „Wielkanoc” przez rodziców
Wkrótce już Wielkanoc,
więc będą pisanki,
bazie i palemki
i z cukru baranki .
Na świątecznym stole
stanie chrzan i żurek
lukrowana babka
i pyszny mazurek .
A na Śmigus-Dyngus
będzie chlustać woda .
I to już świąt koniec .
Co, tak szybko? Szkoda…
Zachęcamy dzieci do nauki wiersza na pamięć.
2. Dzielenie na sylaby wyrazów: baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek. Dziecko określa ile jest sylab i głosek w danym wyrazie.
3. Układanie z liter wyrazów : baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek. Liczenie liter w wyrazach. Następnie układanie zdań z ułożonymi wyrazami.
4. Zabawa ruchowo– naśladowcza: naśladowanie kurczątka, baranka według polecenia słownego wydawanego przez rodzica.
5. Animacja do piosenki „Święta Wielkanocne” https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g- link do skopiowania
6. Wykonywanie ćwiczeń:
-
karty pracy nr4 str. 51– kolorowanie obrazka zgodnie z kodem, przypomnienie różnicy między ptakami a ssakami,zabawy słowem – rymujące się wyrazy, ćwiczenie percepcji wzrokowej – który cień pasuje do kurczaka.
-
wykonywanie ćwiczeń w dodatkowych kartach pracy „Literki – duże i małe bohaterki” – utrwalenie poznanych liter pisanych – pisanie po śladzie litery na kolejnej stronie z zachowaniem staranności i kierunku pisania zgodnie z niebieskimi wskazówkami.