Grupa IV – środa, 31 marca

Temat dnia: „Wesoła Wielkanoc”

1. Rozmowa na temat Świąt Wielkanocnych – dziecko opowiada o świątecznych symbolach, zwyczajach świątecznych i o przygotowaniach do świąt po przeczytaniu wiersza pt. „Wielkanoc” przez rodziców

Wkrótce już Wielkanoc,

więc będą pisanki,

bazie i palemki

i z cukru baranki .

Na świątecznym stole

stanie chrzan i żurek

lukrowana babka

i pyszny mazurek .

A na Śmigus-Dyngus

będzie chlustać woda .

I to już świąt koniec .

Co, tak szybko? Szkoda…

Zachęcamy dzieci do nauki wiersza na pamięć.

2. Dzielenie na sylaby wyrazów: baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek. Dziecko określa ile jest sylab i głosek w danym wyrazie.

3. Układanie z liter wyrazów : baranek, jajko, pisanka, palma, babka, mazurek. Liczenie liter w wyrazach. Następnie układanie zdań z ułożonymi wyrazami.

4. Zabawa ruchowonaśladowcza: naśladowanie kurczątka, baranka według polecenia słownego wydawanego przez rodzica.

5. Animacja do piosenki „Święta Wielkanocne” https://www.youtube.com/watch?v=KyeLlFX0p2g- link do skopiowania

6. Wykonywanie ćwiczeń:

  • karty pracy nr4 str. 51– kolorowanie obrazka zgodnie z kodem, przypomnienie różnicy między ptakami a ssakami,zabawy słowem – rymujące się wyrazy, ćwiczenie percepcji wzrokowej – który cień pasuje do kurczaka.

  • wykonywanie ćwiczeń w dodatkowych kartach pracy „Literki – duże i małe bohaterki” – utrwalenie poznanych liter pisanych – pisanie po śladzie litery na kolejnej stronie z zachowaniem staranności i kierunku pisania zgodnie z niebieskimi wskazówkami.

Skip to content