Nadchodzi wiosna… -„Puchatki” bawią się w ogrodników.

Drodzy Rodzice „Puchatków”!

 

Nadchodzi wiosna, więc podnosimy głowy wysoko do słońca, ale… To, co znajduje się nisko na ziemi też potrzebuje swojej uwagi, troski. 

Troszczyć można się o wszystko – o rzeczy materialne, ale to te niematerialne potrzebują szczególnie naszej troski: domowi pupile, zwierzęta wokół nas, rośliny, ludzie.

W tym tygodniu dzieci osiągnęły następujące cele:

  • nauczyły się dostrzegać i opisywać zmiany zachodzące w przyrodzie,
  • rozbudziły chęci do samodzielnej obserwacji świata i tego, co jest wokół nas,
  • nabyły empatię w stosunku do zwierząt,
  • poznały i nazwały oznaki wiosny,
  • kształtowały umiejętność odczytywania symboli pogodowych,
  • zainteresowały się zjawiskami pogodowymi występującymi wiosną: grad, burza, opady śniegu
  • wzbogaciły wiedzę na temat ptaków (bociana),
  • naśladowały ruchem i głosem odgłosy świata przyrody,
  • nabyły poczucie wspólnoty ze światem przyrody,
  • poszerzyły wiadomości na temat warunków niezbędnych do rozwoju roślin,
  • tworzyły sytuacje sprzyjające aktywizowaniu myślenia podczas działań praktycznych (sadzenia roślin),

 

Zachęcamy do tego, by – jeśli w rodzinie znajduje się jakieś zwierzątko – dzieci zajmowały się nim (czesały, czyściły miskę, uzupełniały wodę, karmę). A jeżeli nie ma takiej możliwości – można dziecku zapewnić dostęp do rośliny (np. w doniczce), omówić z nim, jak należy dbać, troszczyć się o nią. Można nadać jej imię, prowadzić codzienne obserwacje, jeśli jest to roślina, która szybko się zmienia, rozrasta, kwitnie. Można założyć fotopamiętnik, w którym dziecko będzie dokumentować zmiany zachodzące w roślinie na przykład przez kolejny miesiąc. W przyszłości będzie to piękna pamiątka, ale też potwierdzenie, że dziecko uczyło się TROSKI od najmłodszych lat.

Skip to content