Grupa I – czwartek, 15 kwietnia

Temat: W teatrze.

 

  1. „W teatrze”

Rozmowa na temat ilustracji przedstawiającej teatr.

 

 

  1. Film edukacyjny „Jak powstaje spektakl teatralny”

https://www.youtube.com/watch?v=TkBHN9TYP-0 

 

  1. „Kino i teatr” – porównanie zasad zachowania obowiązujących w obu miejscach. Rodzic prezentuje obrazki przedstawiające kino i teatr, opowiada o różnicach i podobieństwach między nimi:

 

Do kina i teatru kupujemy bilety.

– W kinie możemy jeść i pić, a w teatrze robimy to tylko podczas przerwy.

W kinie nie bijemy brawa na koniec filmu, w teatrze bijemy aktorom brawo.

  1. „Zrób jak ja” – powtarzanie sekwencji ruchów.

 Dziecko chodzi po dywanie powoli. Gdy Rodzic  mówi: Zrób jak ja! – zatrzymuje się i wykonuje polecenie (klaskanie; tupanie; klaśnij – tupnij;  tupnij – tupnij naprzemiennie nogami; podskocz – tupnij). Rusza dalej.

 

Dla chętnych przedszkolaków!!!

 „Na scenie” – zabawa z kodowaniem.

 Przygotujcie na kartonie kratownicę składającą się z 16 pól, 1 klocek (symbol teatru), piktogram mamy i taty oraz sznurek. Rodzic następnie wspólnie  z dzieckiem określa prawą
i lewą stronę (dziecku zakłada frotkę na lewy nadgarstek). Dziecko stawia klocek w prawym górnym rogu kratownicy. Piktogramy z wizerunkiem mamy i taty umieszczają na dole kratownicy w dowolnie wybranych polach.

Rodzic zwraca się do dziecka:

Mama i tata idą dzisiaj do teatru. Spotkają się na miejscu. Spróbuj wyznaczyć drogę za pomocą sznurka – oddzielnie dla mamy i oddzielnie dla taty – żeby podpowiedzieć im, jak mają tam trafić.

 Chętne dziecko może spróbować opisać wyznaczoną drogę, np. 3 kroki do góry, obrót,2 kroki w bok / w prawo. Gdy dziecko opanuje zasady, R. może poprosić o zmianę ułożenia piktogramów na tablicy i powtórzenie zadania. Dziecko stara się wyznaczyć trasy dla mamy i taty tak, żeby ich drogi się nie przecinały.

Skip to content