Temat: Magiczne słowa.
1. Słuchanie wiersza A. Gałas. „Trzy magiczne słowa.”
Przepraszam, jeśli coś przeskrobię.
Proszę, gdy nie dam rady sam.
Dziękuję, kiedy coś otrzymam.
Tych słów używam – mówię wam.
Magiczne słowa – pewnie wiecie –
Wyczarowują dobro na świecie.
Rozmowa na temat wysłuchanego wiersza.
– O jakich magicznych słowach jest mowa w wierszu?
– Kiedy używamy słów „przepraszam”, „proszę”, „dziękuję”?
2. Utrwalenie zwrotów grzecznościowych – śpiewanie piosenki „Planeta dzieci”
3. Zabawa „Takie samo” – ćwiczenie wyobraźni i pamięci.
Do tej zabawy potrzebne będą: woreczek, różne drobne elementy, np. orzech włoski, klocek, kulka, piłeczka, śrubka itp
Rodzic układa przed dzieckiem kilka elementów, mogą to być np. kamień, orzech włoski, śrubka, klocek. Drugi, taki sam, komplet chowa w woreczku. Dziecko, wkładając rękę do woreczka, wyciąga tylko taki przedmiot, który wcześniej wskaże na stoliku Rodzic. Zabawę powtarzamy, wymieniając komplet elementów w woreczku.
4. „Moje ciało” utrwalenie znajomości przyimków: na, pod, za.
Rodzic pokazuje dziecku ruch (wyraźnie akcentuje przyimki) i prosi dziecko o powtórzenie,
np. ręce NA głowie, ręce NA ramionach, ręce ZA plecami, ręce POD pupą, dłonie POD pachami, ręce NA brzuchu.