Grupa I – środa, 14 kwietnia

Temat: Balet.

1. „Tancerze baletowi” – zapoznanie z zawodem.

Rodzic prezentuje ilustracje przedstawiające tancerza i tancerkę z baletu.

Polecam również: 

 

 

Dziecko omawia postaci, strój, kolory. Rodzic mówi, jak nazywają się odpowiednie buty do tańca: pointy (puenty). Pokazuje dziecku ćwiczenie, które „ustawi stopy”. Dziecko siada, stopy złączone piętami. R. klaszcze, mówiąc jednocześnie: Otwieramy nóżki, zamykamy nóżki. Następnie tylko klaszcze, a dziecko synchronicznie otwiera i zamyka nóżki.

2. „Kolorowe chusty” – ćwiczenia tułowia.

Dziecko ustawia się w rozkroku, trzymając w dłonihttps://www.youtube.com/watch?v=rDdcw_p3eJgach chustę. Machają nią nad głową, na boki z lekkim skłonem na lewy i prawy bok. Przenoszą chustę do drugiej ręki i ponownie wykonują ćwiczenie. Ruchy dostosowuje do tempa walca z baletu Coppélia (CD2.20).

 

3. Ćwiczenia gimnastyczne.

„Dzień dobry, witam, cześć!” – zabawa orientacyjno -porządkowa.

Dziecko porusza się swobodnym biegiem po pokoju. Na hasło: Dzień dobry! Podchodzi do Rodzica i podają sobie ręce w geście powitania. Na hasło: Witam! uderzają dłonią w dłoń („przybijają piątkę”), na hasło: Cześć! stukają piąstką o piąstkę (robią „żółwika”). Zabawę powtarzamy kilka razy. Za każdym razem zmieniamy hasło.

„Ukłon na powitanie” – ćwiczenie głowy i szyi.

Dziecko siedzi w siadzie skrzyżnym
z woreczkiem na głowie. Wykonuje skręty głową raz w prawo, raz w lewo. Na zapowiedź Ukłoń się! dziecko wykonuje skłon głowy do przodu i zrzuca woreczek. Prostuje się i układa worek jak na początku zabawy. Ćwiczenie powtarzamy kilka razy.

– „Proszę i dziękuję” – zabawa z czworakowaniem.

Dziecko chodzi na czworakach, tocząc przed sobą woreczek na przemian prawą i lewą ręką. Na hasło Zmiana! podchodzi do Rodzica , podaje woreczek, mówi: Proszę! Rodzic odpowiada: Dziękuję! Zabawę powtarzamy kilka razy.

– „Do widzenia” – zabawa wyciszająca.

Dziecko z woreczkiem na głowie maszeruje po pokoju w różnych kierunkach. Rodzic prosi, aby dziecko oddało przybór i pożegnało się. Dziecko podchodzi do Rodzica., ruchem głowy strąca woreczek do koszyczka i mówi: Do widzenia!

Pozdrawiam i życzę miłego dnia 🙂

Skip to content