Grupa II – piątek, 9 kwietnia

Temat dnia: Nasze sny

  1. Ekspresja ruchowa dziecka przy muzyce nokturnuhttps://www.youtube.com/watch?v=aJsG0pGtQdA lub nuconej przez mamę kołysanki. Dziecko porusza chustką do melodii (wyobraża sobie rozgwieżdżone niebo oraz blask księżyca).
  2. Słuchanie wiersza Maciejki pt.” Marzenki”

Kiedy zasypiam, przychodzą nocą i razem ze mną okropnie psocą!

Potrafią sprawić, że łóżko lata i fruną ze mną dokoła świata.

Jak chcą to zmienią mnie w krokodyla, co się po chwili zmienia w motyla.

Do dziwnych krajów mkną na wypady, gdzie wodospady są z czekolady.

Mieszkamy w igloo albo w wigwamach, bawią się ze mną nawet do rana!

To takie stworki ze snu lub z drzemki. Jak je nazwiemy? Może Marzenki.

  1. Rozmowa na temat wiersza. Przykładowe pytania:

Kiedy pojawiają się Marzenki?, co robią? Jak mogą wyglądać?

  1. Praca plastyczna – zamalowujcie kartkę wodą (mokrą gąbką malujemy kartkę lub spryskajcie wodą za pomocą spryskiwacza do kwiatów) i pomalujcie farbą plakatową, wówczas farba będzie się rozpływać po kartce. Oczywiście najważniejsze, spróbujcie namalować Marzenka obojętnie czy farbą, czy kredką lub mazakami i opowiedziało o nim. Co przypomina mój Marzenek, czy jest smutny czy jest wesoły, co spsoci nocą? Wspólnie z rodzicami zaśpiewajcie kołysanki.

 

Przypominamy że gotowymi pracami możecie się pochwalić wysyłając zdjęcia na adres mailowy zsp4jezyki@gmail.com

Miłego weekendu!

Skip to content