Grupa II – środa, 14 kwietnia

 Temat dnia: Piękny uśmiech mam, bo o zęby dbam!

Pomoce: teksty zagadek, kubek, szczoteczka i pasta do zębów, film edukacyjny

  1. Rozwiązywanie zagadek. Prezentacja przedmiotu, którego dotyczyła zagadka.

Kładziesz na nią pastę, żeby umyć zęby,

a gdy już umyjesz, wraca do kubeczka.

Stoi na półeczce lub na umywalce.

Pewnie już zgadujesz, że to jest… (szczoteczka do zębów)

 

W domu mamy różne kubki.

W kuchni weźmiesz je z półeczki.

A ten kubek z umywalki

to jest kubek na… (szczoteczki)

 

Są pasty do butów, pasty do podłogi,

pasty, które garnki  czyszczą bardzo ładnie.

I jest pasta w tubce, co stoi w łazience.

Co myje ta pasta? Czy ktoś to odgadnie? (pasta do zębów)

 

  1. Rozmowa na temat prezentowanych przedmiotów. Przykładowe pytania:

−− Do czego służą te przedmioty?

−− Jak często powinno się ich używać?

−− Czy myłeś/ myłaś zęby dzisiaj rano?

 

  1. Pokaz prawidłowego szczotkowania zębów oraz omówienie etapów ich mycia: napełnienie kubeczka wodą, nałożenie pasty na szczoteczkę, umycie zębów, wypłukanie ust, umycie przyborów. Samodzielne mycie zębów przez dzieci zgodnie z przedstawionymi zasadami.

 

  1. Rozmowa podsumowująca, nawiązanie do przeżyć dziecka. Przykładowe pytania:

−− Dlaczego zęby chorują (psują się)?

−− Jak dbać o zęby, aby były zdrowe?

−− Kto leczy chore zęby?

 

  1. Oglądanie przygód Tosi i Tymka „Wizyta u dentysty.” Omówienie wyposażenia gabinetu i pracy dentysty (stomatologa).

https://www.youtube.com/watch?v=uQnHZBA7DTM

 

  1. Ćwiczenia graficzne karta pracy nr. 64 – rysowanie po śladzie, rozpoznawanie produktów zdrowych i niezdrowych dla zębów.

 

 

 

Skip to content