Temat dnia: Kultura przy stole
1. Wysłuchanie wiersza J. Brzechwy: „Kwoka”:
Rozmowa i pytania do wysłuchanego wiersza:
Co postanowiła zrobić pewna kwoka? Kogo zaprosiła? Jak zachowywali się goście? Jak zachowywała się kwoka? Czy ta kwoka była dobrze wychowana?
2. W restauracji” – zabawa dydaktyczna.
Dzieci zgadują: czy to jest prawda, czy fałsz?
– W restauracji można krzyczeć i piszczeć.
– Restauracja to miejsce, w którym rodzeństwo może się szarpać.
– W restauracji jesteśmy dla wszystkich mili i uprzejmi.
– W restauracji spokojnie czekamy na nasz posiłek.
– Zawsze dziękujemy za podany posiłek.
– Gdy nam coś nie smakuje, to chrząkamy i pokazujemy język.
– Nawet jak nam coś nie smakuje, zachowujemy się kulturalnie.
– W restauracji możemy biegać między stolikami.
– Jeżeli w restauracji jest kącik dla dzieci, to możemy tam się grzecznie bawić.
3. Ćwiczenia grafomotoryczne: rozwijanie sprawności motoryki małej praca z zeszycie grafomotorycznym, str 63.
4. Wycinanie obrazków, układanie historyjki obrazkowej, budowanie wypowiedzi. Przewidywanie następstw wydarzeń: praca w kartach pracy: cz. 4, str. 7-8.
Dla chętnych dzieci: wysłuchanie piosenki utrwalającej zasady kultury: