Temat dnia: W świecie kultury. W kinie.
- Zapraszam dzieci do wsłuchania piosenki o kulturze zachowania: savoir vivr’e:
https://www.youtube.com/watch?v=8PGR50vcJgI
- Zabawa dydaktyczna: “Magiczne słowa”- proszę o wykonanie ćwiczenia z karty pracy część 4 str. 2
Zachęcam dzieci do odgadywania zagadki jakich słów/ zwrotów grzecznościowych trzeba użyć:
- Co mówimy, gdy wchodzimy do szatni w przedszkolu?
- Co mówimy, gdy wychodzimy z przedszkola?
- Co mówimy, gdy prosimy o dokładkę obiadu?
- Co mówimy, gdy dostaniemy ciastko?
- Co mówimy, gdy koleżanka lub kolega częstuje nas cukierkiem?
- Co mówimy, gdy kogoś niechcący popchniemy?
- Co mówimy, gdy musimy komuś przerwać rozmowę, żeby poinformować o czymś ważnym?
- Dla chętnych dzieciaków nauka na pamięć wybranej rymowanki “Nasze zasady”Anny Urszuli Kamińskiej.
Słucham pani.
Panią w przedszkolu wszyscy lubimy.
Z nią się bawimy, jej się radzimy.
Świetnie nas uczy, jest taka mądra.
Warto jej słuchać dla swego dobra!
Czekam na swoją kolej
Gdy przed kolegę ktoś się przepycha,
to w końcu kłótnia z tego wynika.
Ja zawsze czekam na swoją kolej,
bo z kolegami w zgodzie żyć wolę!
Sprzątam po zabawie.
Choć bawili się od rana,
cała sala posprzątana.
Teraz tu posiedzieć miło.
Brawo, dzieci! Warto było!
Pomagam innym.
Kiedy koledze coś idzie źle,
to, jeśli mogę, pomóc mu chcę.
Zawsze tak robię,
to nic wielkiego.
On mi pomoże też w razie czego!
- Praca w kartach pracy cz. 4, str. 4 – rozwijanie percepcji słuchowej, czytanie globalne wyrazu fotel.
- Wysłuchanie wiersza: “W kinie” Autor nieznany.
Piegowaty Jaś z Radzynia ,
co sobotę szedł do kina.
Co sobotę wszyscy w kinie
mieli dość Jasiowych minek.
Bo ten piegowaty chłopak
wszystko robił tam na opak,
głośno gadał, jadł, szeleścił,
ze sześć paczek chrupek zmieścił.
Potem czas na popijanie,
puszek z sykiem otwieranie,
tupot nóg i głośne śmiechy,
ależ Jasio miał uciechę!
Jaś się dziwił,
że dziewczyna żadna
nie chce z nim do kina.
A koledzy też nie chcieli,
widząc Jasia osłupieli…
Pewnej soboty bez jego wiedzy,
usiedli za nim jego koledzy,
jedli i pili głośno chrząkając,
i Jasiowi w fotel często stukając.
Jasia Pieguska złość już rozsadza!
A widzisz Jasiu, jak to przeszkadza…
„cicho” – wyszeptał – „film oglądajcie…”
I w oglądaniu nie przeszkadzajcie.
Rozmowa na temat wiersza, zachęcam do odpowiedzi na pytania dotyczące tekstu, np.: Gdzie, co sobotę chodził Jaś? Co on tam robił? Czy to było właściwe zachowanie? Co się stało pewnej soboty? Czy zachowanie kolegów przeszkadzało Jasiowi?
- “Plakat do mojego ulubionego filmu”- Proszę by dzieci narysowały postacie lub scenę ze swojego ulubionego filmu.
Serdeczne pozdrowienia dla dzieci!