Temat dnia: Sport to zdrowie
Spotkanie na platformie Teams – godz. 9.30
Potrzebne będą: karty pracy nr 4, kredki, 8 liczmanów w postaci piłek (narysowane, pokolorowane i wycięte z kartki koła o średnicy ok. 4 cm) – lub po prostu 8 klocków (co, kto woli) , 2 pętle (można je zrobić z włóczki lub sznurka), karteczki ze znakami = > < (na jednej karteczce – jeden znak), kartoniki z cyframi od 1 do 8 (cyfra 4 dwa razy) – gdyby dzieci nie miały w swoich materiałach znaków i cyferek, można wykonać je odręcznie.
Zadania, które będą realizowane w piątek:
- Słuchanie wiersza Iwony Rup – wprowadzenie w tematykę dalszych zabaw
„Sport to zdrowie”
Sport to zdrowie, proszę państwa,
a więc wszyscy się starajmy,
aby zadbać o swe zdrowie,
sporty różne uprawiajmy.
Można jeździć na rowerze,
grać w tenisa, koszykówkę,
pływać, biegać, dużo ćwiczyć,
grać też w nogę i siatkówkę.
- Rozmowa z dziećmi na temat potrzeby dbania o kondycję fizyczną:
- Czy dzieci powinny się gimnastykować i uprawiać różne sporty?
- Jaki sport lubisz najbardziej?
- Jakich przyborów można wykorzystywać do ćwiczeń?
- Zabawy matematyczne
Liczmany w postaci piłek (lub klocki) oraz pętle rozkładamy na stole. Dziecko przelicza piłki i odpowiada, ile ich jest (8)
- Ćwiczenie 1
Prosimy, by dziecko rozłożyło piłki w pętlach tak, aby w jednej i drugiej było ich po tyle samo. Dziecko przelicza piłki w każdej pętli i dobiera odpowiednie cyfry. Rodzic pokazuje karteczkę ze znakiem równości = i umieszcza ją pomiędzy cyframi (4=4). Odczytujemy: 4 równa się 4. Oznacza to, że w każdej pętli jest tyle samo piłek.
- Ćwiczenie 2
Teraz prosimy dziecko, żeby umieściło w pierwszej pętli 5 piłek, a w drugiej 3 i dobrało odpowiednie cyfry. Prezentujemy dziecku znak większości > i tłumaczymy, że otwarty dzióbek tego znaku pokazuje, która liczba jest większa (można też posłużyć się porównaniem, że ten znak to taki głodny stworek, który otwiera swą paszczę zawsze w tą stronę, gdzie jest czegoś więcej). Umieszczamy znak pomiędzy cyframi (5>3) i odczytujemy: 5 jest większe od 3.
- Ćwiczenie 3
Następnie prosimy, by dziecko do pierwszej pętli włożyło 2 piłki, a do drugiej 6 i dobrało odpowiednie cyfry. Pokazujemy znak mniejszości < i umieszczamy go między cyframi (2<6). Odczytujemy: 2 jest mniejsze od 6.
- Karty pracy:
- ćw. 1, 2, 3, 4, str. 80, 81 (czytanie zapisów matematycznych, dorysowywanie elementów zgodnie z zapisami matematycznymi, pisanie po śladzie znaków matematycznych, skreślanie zapisów niepasujących do rysunku)
- ćw. 2, str. 82 (przeliczanie kółek i paletek), naklejanie pod rysunkami odpowiednich cyfr i znaków
- ćw. 4, str. 83 ( uzupełnianie zapisu matematycznego pod zdjęciami piłek)
- ćw. 3, str. 85(rysowanie odpowiedniej liczby owoców i warzyw, nalepianie znaków).
- Zadania dla chętnych – do wyboru!
Domowy tor przeszkód
Jeżeli Wasze dzieci roznosi energia i nie wiedzą, jak ją spożytkować, proponujemy zorganizowanie domowego toru przeszkód. Zabawa ta z pewnością dostarczy im wiele radości, jak również pozwoli na rozwijanie sprawności ruchowej. Pozwólcie dzieciom uczestniczyć w projektowaniu toru. Uwaga! Zadbajcie o bezpieczeństwo dzieci podczas zabawy!
Praca plastyczna „Mój ulubiony sport”
Wykonanie dowolnego rodzaju kredkami rysunku przedstawiającego ulubioną dyscyplinę sportową. Przed przystąpieniem do tego zadania można uzupełnić w kartach pracy ćw. 3 na stronie 83.
Przypominamy adres naszego maila grupowego, na który można przesyłać zdjęcia prac plastycznych oraz wszelkich działań, jakie dzieci podejmują w domu w ramach pracy zdalnej:
przedszkole4.promyczki@gmail.com