Temat dnia: Co robi Trampolinek?
- Praca z obrazkami – karty pracy nr 4, str. 56-57
Dziecko przygląda się obrazkom przedstawiającym Trampolinka nocą i o poranku, a następnie czyta zamieszczone przy nich teksty.
- Wyróżnienie głoski „n” na początku słów: noc, Norbert
Pytamy dziecko „Co słychać na początku słowa noc ?”, „Co słychać na początku słowa Norbert?”
- Zabawy ze słowami „noc”, „Norbert”
- dzielenie słów na sylaby ( noc, Nor-bert), przeliczanie sylab,
- dzielenie słów na głoski (n-o-c, N-o-r-b-e-r-t), przeliczanie głosek,
- budowanie modeli wyrazów: noc, Norbert najpierw z białych kartoników, a potem z czerwonych (samogłoski) i niebieskich (spółgłoski) – wyjaśniamy, że „n” jest spółgłoską.
- Wymyślanie przez dziecko słów z głoską „n” (najpierw na początku, potem na końcu, a następnie w środku)
- Poznanie kształtu litery n, N drukowanej i pisanej
Pokaz litery w kartach pracy; rysowanie litery palcem na stole, w powietrzu, na plecach mamy, taty; układanie litry ze sznurka, wstążki, z nasion, koralików, guzików czy czegokolwiek innego, co akurat macie Państwo pod ręką; chodzenie po wstążce ułożonej w kształcie litery „n”.
- Układanie wyrazów „noc”, „Norbert” z liter
Zarówno litery, jak i kartoniki potrzebne do wcześniejszego ćwiczenia dzieci mają w swoich kopertach.
- Wykonanie ćwiczeń w kartach pracy nr 4, str. 56-58
Zaznaczanie w podanych wyrazach litery „n”, „N”. Wskazywanie miejsca występowania litery „n”, „N” w modelach wyrazów i kolorowanie na niebiesko kwadracików wskazujących miejsce występowania tej litery, nalepianie podpisów do zdjęć. Rysowanie wzorów litero podobnych, pisanie po śladzie litery „n”, „N”.
- Praca plastyczna „Świat nocą”
Do wykonania tej pracy potrzebne będą: świeca, biała kartka A-4, pędzel, kubek na wodę, czarna farba akwarelowa.
Dziecko rysuje świecą na kartce dowolny rysunek. Następnie zamalowuje kartkę czarna farbą i pozostawia ją do wyschnięcia. Na koniec nadaje tytuł swojej pracy.