Grupa IV – środa, 7 kwietnia

Temat dnia: Co robi Trampolinek?

  1. Praca z obrazkami – karty pracy nr 4, str. 56-57

Dziecko przygląda się obrazkom przedstawiającym Trampolinka nocą i o poranku, a następnie czyta zamieszczone przy nich teksty.

  1. Wyróżnienie głoski „n” na początku słów: noc, Norbert

Pytamy dziecko „Co słychać na początku słowa noc ?”, „Co słychać na początku słowa Norbert?”

  1. Zabawy ze słowami „noc”, „Norbert”
  • dzielenie słów na sylaby ( noc, Nor-bert), przeliczanie sylab,
  • dzielenie słów na głoski (n-o-c, N-o-r-b-e-r-t), przeliczanie głosek,
  • budowanie modeli wyrazów: noc, Norbert najpierw z białych kartoników, a potem z czerwonych (samogłoski) i niebieskich (spółgłoski) – wyjaśniamy, że „n” jest spółgłoską.
  1. Wymyślanie przez dziecko słów z głoską „n” (najpierw na początku, potem na końcu, a następnie w środku)
  2. Poznanie kształtu litery n, N drukowanej i pisanej

Pokaz litery w kartach pracy; rysowanie litery palcem na stole, w powietrzu, na plecach mamy, taty; układanie litry ze sznurka, wstążki, z nasion, koralików, guzików czy czegokolwiek innego, co akurat macie Państwo pod ręką; chodzenie po wstążce ułożonej w kształcie litery „n”.

  1. Układanie wyrazów „noc”, „Norbert” z liter

Zarówno litery, jak i kartoniki potrzebne do wcześniejszego ćwiczenia dzieci mają w swoich  kopertach.

  1. Wykonanie ćwiczeń w kartach pracy nr 4, str. 56-58

Zaznaczanie w podanych wyrazach litery „n”, „N”. Wskazywanie miejsca występowania litery „n”, „N” w modelach wyrazów i kolorowanie na niebiesko kwadracików wskazujących miejsce występowania tej litery, nalepianie podpisów do zdjęć. Rysowanie wzorów litero podobnych, pisanie po śladzie litery „n”, „N”.

  1. Praca plastyczna „Świat nocą”

Do wykonania tej pracy potrzebne będą: świeca, biała kartka A-4, pędzel, kubek na wodę, czarna farba akwarelowa.

Dziecko rysuje świecą na kartce dowolny rysunek. Następnie zamalowuje kartkę czarna farbą i pozostawia ją do wyschnięcia. Na koniec nadaje tytuł swojej pracy.

 

 

 

 

 

 

Skip to content