Grupa IV – wtorek, 6 kwietnia

Temat dnia: Zegary

  1. Oglądanie zegarów znajdujących się w domu: ścienny, na rękę, budzik; elektroniczny, ze wskazówkami; opisywanie ich wyglądu- omówienie jaką rolę ogrywają poszczególne wskazówki w zegarze.

  2. Oglądania filmu edukacyjnego- EduKredka –„ Historia zegara”

    https://www.youtube.com/watch?v=EoU1B96dBSI- link do skopiowania- Film edukacyjny„Historia zegara”przedstawia historię powstania zegarów, przybliża sposoby odmierzania czasu w starożytności (mierzenie cienia, zegar słoneczny, zegar wodny, zegar ogniowy, zegar piaskowy – klepsydra). Prezentuje różne rodzaje zegarów i historię ich powstania (zegary wieżowe, przenośne, kieszonkowe, kurantowe, wahadłowe, kwarcowe).

  3. Praca plastyczna – wykonanie zegara według pomysłu dzieci z dostępnych materiałów.

  4. Zabawa logopedyczna „Cykanie zegara”. Naśladowanie odgłosu zegara (cyk, cyk, cyk) zgodnie ze słyszanym dźwiękiem: cicho – głośno.  Rodzic cicho uderza w jakiś przedmiot, który wydaje dźwięk, a dzieci cicho mówią: cyk, cyk, cyk, gdy uderza głośno, dzieci głośno naśladują cykanie zegara.

  5. Karty pracy nr 4 str. 59- układanie z sylab wyrazów, odczytywanie ich, kolorowanie obrazka zgodnie ze wzorem – utrwalanie poznanych liter, ćwiczenie grafomotoryczne.

Skip to content