Grupa I materiały na wtorek 24.03.2020 r.

WTOREK 24.03.2020: Wiosenna pogoda

Słuchanie wiersza Joanny Wrzesień Deszcz wiosenny z pokazywaniem i naśladowaniem głosem.

 

Deszczyk kapie kap, kap, kap. (dziecko mówi kap, kap, kap)

Głośno stuka w rynnę. (dziecko stuka klockiem w podłogę lub w stół)

Dziś kalosze ubrać muszę i deszczową pelerynę. (naśladuje wkładanie kaloszy i peleryny)

Wietrzyk wieje, liśćmi rusza, (macha rękami, naśladując listki poruszające się na wietrze)

świergot ptaków mi zagłusza. (dziecko naśladuje śpiew ptaków: cir, cir, cir)

Deszcz się błyszczy w srebrnych kroplach. (rysuje w powietrzu rękami duże krople)

Mokre szyby są dziś w oknach. (rysuje w powietrzu rękami kształt okna)

Dzieci skaczą po kałużach. (naśladuje przeskakiwanie przez kałuże)

Jaka jest ulewa duża! (podchodzi do ścian, jakby chciało schować się przed deszczem)

 

Rozmowa na temat wiersza. Jakie dźwięki wydaje padający deszcz? Jak się ubieramy na spacer w deszczową pogodę? Co robiły dzieci? Wspólne wyjaśnienie słowa ulewa. Przypomnienie dziecku o konieczności dostosowania ubioru do pogody

Wykonanie biedronki – karta pracy. Dziecko wyjmuje szablon biedronki i wykonuje ją według wzoru. Nakleja na skrzydełkach kropki wykonane z czarnej plasteliny. Zabawa matematyczna Policz kropki biedronki.

Zabawa ruchowa „Biedroneczka”. Dziecko biega po pokoju w rozsypce. Na hasło: Biedroneczka! łapie się za ramiona, tworząc skrzydełka i udaje, że jest latającą biedronką. Zabawę powtarzamy kilka razy.

 

Rodziców dzieci 4 letnich (Adaś, Hania, Wiktoria) bardzo proszę o korzystanie również z propozycji zabaw i działań edukacyjnych zamieszczonych w zakładce grupy II Jeżyki.

 

 W razie pytań, chęci porozmawiania o dziecku czy też sposobach pracy z dzieckiem jestem do Państwa dyspozycji pod adresem mailowym lucynawilk@op.pl

 

                                                                                                              Nauczycielka grupy I   Lucyna Wilk

 

Skip to content