Propozycje zabaw gr. II – 26.03.2020 r.

Temat tygodnia: Nadchodzi wiosna.

Temat dnia: Jak rozwija się roślina?

  1. Dzieci 5 – letnie. Wykonajcie pajęczynę (KA, k. 28–30) – doczepcie owady do pajęczynki, na której jest liczba 7, i do pajęczynki z dwiema liczbami 6 i 1.
  2. Zabawa badawcza „fasola”. Poproście rodziców o przedmioty, które potrzebne będą do hodowli: słoik, gaza, gumka recepturka. Przypomnijcie sobie warunki niezbędne do rozwoju rośliny (dostęp do światła, wody, podłoże).  Na słoik nałóżcie gazę, następnie mocujcie ją gumką recepturką, wlejcie do środka słoika zimną wodę, a na gazie połóżcie nasiona fasoli. Za kilka dni na pewno coś się zmieni z waszymi fasolkami.
  3. Zabawa rozwijająca wyobraźnię „Fasolowe obrazki”. Weźcie garść fasoli i układajcie z nich dowolną kompozycję.
  4. Dzieci 5 – letnie. Wykonajcie ćwiczenie w KP3 (ćw. 1, s. 42) – pokolorujcie odpowiednią liczbę kropek zgodnie z kolejnymi etapami rozwoju fasoli.
  5. Porozmawiajcie krótko o powrotach ptaków, które wracają do Polski wiosną (np.: bociany, jaskółki, skowronki, wilgi, dzikie gęsi). Pooglądajcie zdjęcia ptaków w internecie.
  6. Praca plastyczna „Bocian”. Młodsze dzieci z pomocą rodziców, starsze próbują same stworzyć wizerunek bociana na kartkach bloku , używając wacików, farb i czerwonego papieru. Powodzenia!

 

Pochwalicie się swoimi pomysłami wysyłając swoje prace, jak pracujecie w kartach pracy lub swoje hodowle na adres zsp4jezyki@gmail.com

 

Skip to content