Temat dnia: Zabawy przy – słowie.
środa – 25.03.2020r.
- Zabawy ruchowe.
„ Pogoda”. Dziecko siada na podłodze. Rodzic podaje gazetę i woreczek foliowy. Dziecko ma reagować na hasło rodzica: pada deszczyk – cichutkim uderzaniem paluszkami o gazetę leżącą na podłodze; wieje wietrzyk – cichutkim pocieraniem woreczka, błyska się – zakryciem rączkami oczu, wielki grzmot – mocnym uderzeniem o gazetę; mokra jest ulica – uderzeniem całą płaszczyzną dłoni o woreczek
„ Biedronki” – zabawa ruchowa przy muzyce. Rodzic włącza dowolną piosenkę z repertuaru dziecięcego. Dziecko udaje biedronkę, która skurczona (zwinięte w kuleczkę, z podkulonymi kolanami i dłońmi) pod śniegiem i jesiennymi liśćmi czeka na wiosnę. Odpowiednio do rytmu muzyki dziecko powoli wstaje i przeciąga się.
„ Gradowe kulki”. Rodzic rozdaje dziecku piłeczki pingpongowe (jeżeli są), można też zrobić kulki z gazety. Zadaniem dziecka jest nabrać powietrza do płuc i dmuchać w piłki. Obserwujemy, która piłka przesunie się najdalej. Zabawę można powtórzyć kilka razy.
- Wiosenne przysłowia. Burza mózgów.
Rodzic zadaje nastepujące pytania:
- Co to jest przysłowie?
- Jakie znasz przysłowia o wiośnie?
- Co mogą one oznaczać?
Należy podkreślić, że każdy pomysł jest dobry. Proszę spróbować stworzyć definicję pojęcia. Wpowadzamy nowe przysłowia:
- W marcu, jak w garncu.
- Kwiecień plecień, bo przeplata, trochę zimy trochę lata.
- Jedna jaskółka wiosny nie czyni.
http://przedszkolankowo.pl/wp-content/uploads/2017/01/w-garncu8.jpg
http://blogprzyszlosci.pl/wp-content/uploads/2018/02/28580574_1843618229005857_1910327308_o.jpg
Po obejrzeniu ilustracji, proszę, aby dzieci spróbowały opowiedzieć co widzą i aby odnalazły związki między treścią przysłowia a ilustracją.
- Ćwiczenia w kartach pracy. Część 3, str. 23, 23a
- Praca plastyczna. „Ogród pełen krokusów” – pracę wykonujemy dowolną techniką plastyczną ( farby, bibuła, papier kolorowy).
https://www.printoteka.pl/pl/materials/item/134
Miłej zabawy!:)