Temat: Talerz witaminek.
Pomoce: różne owoce i warzywa, karta pracy nr 55
Przebieg:
- Słuchanie wiersza Doroty Gellner „Warzywa.”
Bardzo są zdrowe wszystkie warzywa.
Marchewka prosta, marchewka krzywa,
mała pietruszka, duża pietruszka,
każda tak samo wpada do brzuszka.
Burak niewielki i burak spory,
seler pękaty i chude pory…
No i ziemniaczki! Dobrze je znamy!
Często na obiad je zapraszamy!
- Rozmowa kierowana na temat wiersza. O jakich warzywach opowiada wiersz? Jaka może być marchewka (pietruszka)? Jaki jest seler? ( wyjaśniamy znaczenie słowa pękaty) Jaki jest por? Co to znaczy, że warzywa często zapraszamy na obiad?
- Zabawa matematyczna – segregowanie owoców i warzyw ze względu na ich kształt. Rozkładamy przed dzieckiem prawdziwe owoce i warzywa. Zadaniem dziecka jest je pogrupować zgodnie z poleceniami: Połóż z jednej strony te owoce i warzywa, które są okrągłe (jabłko, pomidor, seler), a z drugiej te, które są podłużne (ogórek, por, cukinia, pietruszka, marchew). Których warzyw jest więcej? Przeliczanie, nazywanie kolorów, segregowanie wg koloru.
- Wykonanie ćwiczenia karta pracy nr. 55. Dziecko nalepia na talerzu Oli owoce, a na talerzu Piotrka – warzywa.
- Improwizacja ruchowa do piosenki „Witaminki” próby śpiewania.