Grupa I – 30.04.2020 r.

Temat: Talerz witaminek.

Pomoce: różne owoce i warzywa, karta pracy nr 55

Przebieg:

  1. Słuchanie wiersza Doroty Gellner „Warzywa.”

Bardzo są zdrowe wszystkie warzywa.

Marchewka prosta, marchewka krzywa,

mała pietruszka, duża pietruszka,

każda tak samo wpada do brzuszka.

Burak niewielki i burak spory,

seler pękaty i chude pory…

No i ziemniaczki! Dobrze je znamy!

Często na obiad je zapraszamy!

 

  1. Rozmowa kierowana na temat wiersza. O jakich warzywach opowiada wiersz? Jaka może być marchewka (pietruszka)? Jaki jest seler? ( wyjaśniamy znaczenie słowa pękaty) Jaki jest por? Co to znaczy, że warzywa często zapraszamy na obiad?
  2. Zabawa matematyczna – segregowanie owoców i warzyw ze względu na ich kształt. Rozkładamy przed dzieckiem prawdziwe owoce i warzywa. Zadaniem dziecka jest je pogrupować zgodnie z poleceniami: Połóż z jednej strony te owoce i warzywa, które są okrągłe (jabłko, pomidor, seler), a z drugiej te, które są podłużne (ogórek, por, cukinia, pietruszka, marchew). Których warzyw jest więcej? Przeliczanie, nazywanie kolorów, segregowanie wg koloru.
  3. Wykonanie ćwiczenia karta pracy nr. 55. Dziecko nalepia na talerzu Oli owoce, a na talerzu Piotrka – warzywa.
  4. Improwizacja ruchowa do piosenki „Witaminki” próby śpiewania.

Skip to content