Grupa III- czwartek 16.04.2020 r.

Temat dnia :Dbam o czystość

 Słuchanie przez dziecko opowiadania Maciejki Mazan „ Błotny potwór”

Marek przestał myć ręce! Nie mył ich przed śniadaniem ani przed obiadem. Nie mył ich nawet przed kolacją. Ale kiedy nie chciał ich umyć po powrocie z podwórka, gdzie bawił się w błocie, miarka się przebrała. – Marek! – zawołała mama . – Natychmiast umyj ręce! Marek był zwykle bardzo grzeczny, ale tym razem tupnął nogą. – Nie! – krzyknął                       i schował się za firanką .– Chyba nie chcesz wyglądać jak błotny potwór?– Chcę! – burknął Marek i okręcił się firanką .Mama zastanowiła się przez chwilę .– Dlaczego nie chcesz myć rąk? – spytała .– Bo się rozpuszczą – wymamrotał owinięty firanką Marek .– Jak to? – zdziwiła się mama .– Martyna powiedziała, że jak będę często myć ręce, to mi się całkiem rozpuszczą . Jak mydło – wyjaśnił Marek. Martyna była jego koleżanką                         z przedszkola i lubiła z niego żartować. – Marek, dałeś się nabrać – powiedziała mama . – Ręce się nie rozpuszczają. Marek milczał, ale zrobił sobie w firance dziurkę, przez którą spojrzał na mamę .– Serio?– Serio . Zobacz, moje się nie rozpuściły. Marek pomyślał chwilę . Mama myła ręce strasznie często. I rzeczywiście, nie brakowało jej nawet kawałka palca! Dlatego wyplątał się z firanki i poszedł do łazienki. A następnego dnia Martyna przybiegła przestraszona do domu i zaczęła myć ręce .– Co się stało? – spytała jej mama, bardzo zdziwiona .– Marek powiedział, że jeśli ktoś ma brudne ręce, to mogą mu na nich wyrosnąć chwasty! – oznajmiła Martyna, szorując ręce mydłem i szczoteczką . – Nie wiem, czy to prawda, ale nie zamierzam ryzykować! Maciejka Mazan

 

  1. Rozmowa na temat przeczytanego tekstu:
  • Kto był bohaterem opowiadania?
  • Dlaczego Marek nie chciał myć rąk?
  • Dlaczego Martyna szorowała ręce?
  • Co to znaczy żartować? Czy na każdy temat można żartować?.

 

  1. Zabawa „Dbamy o czystość”. Rodzic rozkłada na stole przybory służące do utrzymywania czystości.  Dziecko wybiera jeden przedmiot np. mydło, dzieli nazwę na sylaby, a następnie  układa zdanie  z danym wyrazem. Liczenie wyrazów w zdaniu.

 

  1. Zabawy ruchowe z wykorzystaniem ręcznika do dowolnej melodii
  • bieganie z ręcznikiem trzymanym w wyprostowanych rękach x
    nad głową – ręcznik wiruje nad dzieckiem;
  • mycie, dziecko siada na ręczniku i naśladuje mycie kolejnych części ciała: głowy, pleców, brzucha, stóp;
  • wycieranie, dziecko na stojąco wyciera starannie umyte wcześniej części ciała;
  • odpoczynek, dziecko rozkłada ręczniki i kładzie się wygodnie na plecach robiąc wdech nosem i wydech buzią- ćw. powtarzamy kilkakrotnie.

 

  1. „Ręcznik” – kartka białego papieru A-4. Dziecko ozdabia ręcznik rysując dowolne wzory.

 

  1. Utrwalanie nazw warzyw i owoców na podstawie plansz edukacyjnych- pomoce zostaną przesłane na indywidualne maile do rodziców. Dzieci mogą dzielić nazwy na sylaby, wyodrębniać pierwszą i ostatnią głoskę w nazwie, dzielić na głoski proste nazwy.

 

Skip to content