Grupa III – środa 22.04.2020 r.

Temat dnia: Dobre rady na odpady

1. Wprowadzenie w temat zajęć wierszem Doroty Gellner Kosz na śmieci
Raz widziały w parku dzieci, co wyprawiał kosz na śmieci.
Pod czerwone wziął się boki i urządzał dzikie skoki.
Przez parkowe pędził dróżki, rozrzucając szkła i puszki.
I przemykał alejkami z papierami za uszami.
Tu coś zgubił, tam coś rzucił, wreszcie w krzakach się przewrócił.
Zawołały w końcu dzieci: – Kosz na śmieci! I tak śmieci?
Kosz zza krzaka nos wystawił, śmietnikowy strój poprawił,
spod śmieciowej zerknął grzywki:
– Chciałem trochę mieć rozrywki!
Od lat w jednym miejscu stałem…
Nikt z nas nie jest ideałem!

2. Rozmowa na temat treści wiersza:
– O kim opowiada wiersz?
– Jakie śmieci znajdowały się w koszu?
– Czy podoba ci się zachowanie kosza, … dlaczego?

3. Przypomnienie nazw planet. Pogadanka na temat dbania o naszą planetę Ziemię. Dziecko podaje propozycje, co można zrobić, aby śmieci było mniej.
Zaprezentowanie dziecku na ilustracji pojemników do segregacji śmieci, zwróceni uwagi na ich kolory. Uświadamienie dziecka, że do każdego z nich należy wrzucać inne rodzaje odpadów (niebieski – papier; zielony – szkło; żółty – plastik). Wyjaśnienie słowa recykling.
Ilustracje zostaną przesłane na indywidualne maile rodziców.

4. Rozwiązanie krótkiego quizu (zadania jednokrotnego wyboru).
– Gdzie dzieci powinny wyrzucać śmieci?
a. do kosza b. na chodnik
– Które z wymienionych rzeczy zanieczyszczają środowisko?
a. kamienie b. zużyte baterie
– Jaka torba najlepiej nadaje się na zakupy?
a. jednorazowa plastikowa b. wielokrotnego użytku
– Przeterminowane lekarstwa odnosimy do:
a. sklepu z zabawkami b. pojemnika w aptece

5. Zabawa rytmiczno- ruchowe z wykorzystaniem gazet, do zabawy dziecko może zaprosić całą rodzinę.

6. Utrwalania liter
• 5-latki- Karty pracy cz. 4. -rysunki na wewnętrznej stronie okładki. Zadaniem dziecka jest połączenie litery z rysunkiem, którego nazwa rozpoczyna się daną literą/głoską: A – ananas, S – sowa, O – okulary, R – robot, K – kot, P – parasol, L – latawiec, M – motyl.
• 6-latki- czytanie tekstu wyrazowo- obrazkowego zawierającego literę c.
Tekst zostanie przesłany na indywidualne maile rodziców.

Skip to content