Propozycje zabaw dla gr. II – 02.04.2020 r.

Temat: Co z brudnymi ubraniami?

Potrzebne materiały: duże kartonowe pudełka, klej, nożyczki, papier kolorowy, flamastry, farby, pędzelki, sznurek, klamerki, miska.

1. Zabawa naśladowcza „Sprzątamy”. Zadaniem uczestników zabawy jest zaprezentowanie ruchów wykonywanych podczas sprzątania. Pozostali uczestnicy zabawy nazywają pokazywane czynności i odtwarzają je.(potem możecie zamienić się rolami)

2. Wysłuchanie wiersza.

O lalce w pralce

Tu w łazience stoi pralka.
Pierze się w niej moja lalka,
kręci się też mały miś –
bo się wybrudzili dziś.

Lalka była na wycieczce,
w bardzo ładnej sukieneczce,
i przypadkiem obok płotka
wpadła do kałuży z błotka.
Żeby tego było mało,
brat misia oblał kakao…

Lalka brudna, misiek też!
– Co tu robić? Mamo! Wiesz?!
Obejrzała mama lalkę:
– Nastawimy zatem pralkę.
Wzięła misia, brudne ubrania
i wszystko poszło do prania.

Teraz czekam, aż się skończy.
Wtedy lalka do mnie dołączy.

Agnieszka Kolankowska

3. Omówienie treści wiersza – pogadanka. Rodzic zadaje dzieciom pytania:
Co się stało z lalką i misiem?
Co zrobiła mama?
Kiedy dorośli używają pralki?
Z czego zrobiona była lalka, skoro prała się w pralce?
Co należałoby zrobić, gdyby lalka była z plastiku?
4. Praca plastyczno-techniczna „Pralka”. Każdy przygotuje sobie pudełko kartonowe, papier kolorowy, flamastry, farby, klej, nożyczki. Dzieci wraz z rodzicami tworzą pralkę, używając dostępnych materiałów.

5. Wspólne sprzątanie i prezentacja prac. (udokumentowana zdjęciem:).

6. Zabawa manipulacyjna z wykorzystaniem nowo powstałych pralek „Pranie”.
Dzieci mają za zadanie wyprać ubranka dla lalek i pluszaków, a następnie rozwiesić je na sznurku, przypinając klamerkami.

Pozdrawiamy
Życzymy dobrej zabawy i owocnej pracy. 🙂

Skip to content