Grupa I- 06.05.2020 r.

Temat: Domy i domki

Pomoce: różnej wielkości pudełka, papier kolorowy, plastelina, klej, taśma klejąca, karta pracy.

Przebieg zajęć:

  1. Spacer po najbliższej okolicy w celu obejrzenia różnego rodzaju domów. Zwracamy uwagę na ich wielkość, kształt, kolor, charakterystyczne cechy konstrukcji. Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas poruszania się w pobliżu ulicy, zachowanie bezpiecznej odległości od innych.
  2. Rozmowa na temat obserwacji dokonanych podczas spaceru. Jaki kształt miały domy, które widzieliśmy? Czy domy były wysokie, czy niskie? Ile miały pięter? Jak myślisz, z czego były zbudowane? Jak nazywamy domy, które są wysokie i jest w nich wiele mieszkań? Jak myślisz, w którym domu może mieszkać więcej ludzi – parterowym czy w wieżowcu? Dlaczego? Stosowanie określeń mały – duży, wysoki – niski.
  3. Rozwiązywanie zagadek.

Cały z cegły zbudowany. Ma dach oraz cztery ściany.

Ma też okna oraz drzwi, właśnie w takim mieszkasz ty. (dom)

 

Mają klamki, mają zamki, służą więc do zamykania.

Gdy wychodzisz, wtedy one przypilnują ci mieszkania. (drzwi)

 

Zwykle w kształcie prostokąta. Ma drewniane, białe ramki

oraz przezroczyste szybki, ozdobione przez firanki. (okno)

 

Znajdziesz go na dachu koleżanko, kolego.

Ciemna smuga dymu wylatuje z niego. (komin)

 

  1. Zabawa plastyczno-konstrukcyjna „Budujemy domy”. Dziecko buduje domy z różnej wielkości kartonowych pudełek. Do ozdobienia domów i zaznaczenia ich charakterystycznych elementów można wykorzystać papier kolorowy i plastelinę. Podczas pracy dziecko nazywa elementy domu (np.: dach, ściany, okna, drzwi, komin, balkon, weranda, taras).
  2. Wykonanie ćwiczenia, karta pracy nr. 56. Dziecko rysuje nad domem słońce, obok okna – drzwi, a na płocie – kotka. Doskonalenie orientacji na kartce papieru (na rysunku).

 

 

 

Skip to content