Grupa II – 25.05.2020 r.

Temat tygodnia: W zoo.
Temat dnia: Zwierzęta świata.1. Zabawa naśladowcza „Raz, dwa, trzy – podskocz ty!”. Dzieci stoi i obserwuje rodzica, który podskakuje. Zadaniem dziecka jest powtórzenie takiej samej liczby skoków.
2. Projektowanie planszy do gry matematycznej (gry ściganki). Dziecko zastanawia się i przedstawia krótką historię o zwierzęciu (co lubi jeść, z kim się przyjaźni, jak lubi spędzać czas, jakie są charakterystyczne cechy jego wyglądu i zachowania itp.) to co pamięta. Potem z pomocą kogoś dorosłego próbuje stworzyć grę np. doprowadź małpkę do banana, doprowadź małego pingwinka do jego mamy.
W prawym dolnym rogu dziecko zaznacza start, w lewym górnym rogu – metę. Następnie, rysując kółka (pola), układa trasę z jednego punktu do drugiego. Planszę ozdabia, rysując elementy pasujące do tematyki gry.
3. Wykonanie pionków i kostki do gry z plasteliny lub kolorowego wosku lub po prostu można wykorzystać kolorowe guziki.
4. Ustalenie reguł gry:
– liczba graczy: od 2 do 4
– cel gry: kto pierwszy dotrze do mety
– kto zaczyna: grę rozpoczyna gracz, który wyrzuci największą liczbę oczek na kostce.
5. Zagadki słuchowe – rozpoznawanie odgłosów zwierząt egzotycznych. https://www.youtube.com/watch?v=ZKhGL9Cu_a0
6. Poproście rodziców żeby otworzyli wam mapę świata w komputerze na której są zarysowane kontury wszystkich kontynentów. Następnie razem spróbujcie odszukać kontynenty i rodzic odczytuje dziecku jakie zwierzę na nim żyje. Trudne, ale ciekawe.
– Afryka – słoń, żyrafa, zebra, wielbłąd jednogarbny (Sahara), lew, hipopotam
– Azja – słoń (Indie), panda (Chiny), wielbłąd dwugarbny (Azja Środkowa), tygrys, nosorożec x
– Australia – koala, kangur
– Ameryka Południowa – jaguar, mrówkojad
– Ameryka Północna – kojot
– Antarktyda – pingwin
– Arktyka – niedźwiedź polarny.
7. ( dz. 5 – letnie i chętne dz. 4 – letnie). Praca plastyczna „Moje ulubione zwierzę”. Dziecko wybiera jedno dowolne zwierzę egzotyczne, rysuje je i wykleja wydartymi kawałkami papieru kolorowego.

Skip to content