Grupa II – 28.05.2020 r.

Temat: Zero to nic. 

Pomoce: wstążka, szarfy, klocki, kartoniki z cyframi, materiały do wyklejania (np.: bibuła, skrawki materiału), klej, kredki, farby, kartki,

 

Przebieg:

 

  1. „Wstążkowe 0” – dzieci, stawiając stopę przed stopą, chodzą po wstążce rozłożonej na dywanie na kształt cyfry 0.

 

  1. Zabawa matematyczna „Porównujemy zbiory”. Rodzic rozkłada 2 szarfy (zrobione ze wstążki lub sznurka). Do jednej wkłada 8 klocków, do drugiej nic. Dziecko podaje liczbę przedmiotów. Następnie Rodzic prosi, aby dziecko rozłożyło klocki w taki sposób, aby w każdej szarfie było po równo.  Podaje zadania do wykonania dzieciom, np.: Zrób tak, aby w pierwszej szarfie było mniej klocków niż w drugiej; Niech w pierwszej szarfie będzie o 1 klocek więcej niż w drugiej szarfie.

 

  1. Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 1, s. 32) – kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry, np. kawałkami bibuły, rysowanie cyfry palcem na kartce i w powietrzu.

 

4.Zabawa „Znam cyfry” Rodzic rozkłada na środku pokoju kartoniki z cyframi od 1 do 6 w kilku egzemplarzach. Dziecko losuje sobie kartonik. W pokoju porozkładanych jest 6 szarf z dużymi numerami. Dziecko przemieszcza się między nimi. Na klaśnięcie wchodzi do szarfy z taką samą cyfrą, jaka jest na ich kartoniku.

 

  1. Dzieci 5-letnie. Wykonanie ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 31) – rozwijanie logicznego myślenia poprzez dopasowywanie elementu do grupy z tej samej kategorii oraz ćwiczenia w KP4 (ćw. 2, s. 33) – rozwijanie logicznego myślenia poprzez zaznaczanie zwierząt wskazanych przez Trampolinka (skrzydlate – papuga, pręgowane – zebra, łaciate – żyrafa, kudłate – lama, pełzające – wąż, skaczące –kangur, rogate – antylopa).

 

  1. Zabawa słowna „Morskie opowieści” – dzieci opowiadają o zwierzętach, które można spotkać w wodach.

 

  1. „Zwierzęta morskie” – dziecko wspólnie z Rodzicem ogląda film przedstawiający zwierzęta morskie. https://www.youtube.com/watch?v=PiayEX0bqjo

 

  1. Praca plastyczna „Zaczarowany ocean” – wykonanie pracy plastycznej z wykorzystaniem dowolnej techniki plastycznej.

 

  1. Zabawa orientacyjno-porządkowa „Rybki”. Rodzic rozkłada obręcze, które będą domkami rybek. Dzieci zamieniają się w ryby i „pływają” między obręczami. Gdy Rodzic  klaśnie, rybki wskakują do swoich domków; gdy klaśnie dwa razy, wyskakują („wypływają”) z domków.
Skip to content