Grupa II – piątek 08.05.2020 r.

Temat dnia: Magiczny Kraków.

 Pomoce: kolorowe kartki, sznurek, klej, nożyczki, kolorowa bibuła, mapa Polski,

 „Piękna nasza Polska cała.”

 Do tej zabawy można wykorzystać mapę Polski. Docierając do kolejnej krainy geograficznej wskazujemy jej  miejsce położenia na mapie. 

 Zapraszam was na wędrówkę po Polsce. Nasza ojczyzna to piękny kraj o różnorodnym krajobrazie. Mamy wysokie góry, czyste jeziora, piaszczyste plaże nad morzem, nowoczesne miasta i piękne zabytki w miastach o długiej historii. Dziś zwiedzimy różne ciekawe miejsca. Zapraszam do samolotu.

  •  Zabawa „Samolot” Na hasło: Piloci do samolotów! dzieci kucają i kręcą rękami młynki (rozruch silnika). Na dźwięk grzechotki wstają z rozpostartymi szeroko rękami i biegają swobodnie po sali (samolot leci). Na hasło: Lądujemy! ponownie kucają. Ten zestaw ruchów będzie się powtarzał pomiędzy kolejnymi przystankami wycieczki po Polsce.
  • „Góry” Dzieci po wylądowaniu naśladują wędrówkę w górę i w dół po górach. Rytm ćwierćnutowy grany przez Rodzica na grzechotce oznacza wspinaczkę pod górę, rytm ósemkowy – zbieganie z górki.
  • „Stolica Warszawa”. Rodzic informuje dzieci, że po stolicy będą poruszać się metrem, a metro to nic innego jak miejski pociąg jeżdżący pod ziemią. Zaproście do zabawy rodzeństwo i zróbcie pociąg, który będzie się poruszał zgodnie z rytmem tamburynu, a na przerwę w grze – zatrzymywał się na stacji.
  • „Jeziora mazurskie”. Jesteśmy na Mazurach i płyniemy żaglówką. Ja jestem jej kapitanem, a wy moją załogą. Słuchajcie moich poleceń. Rodzic umawia się z dziećmi, gdzie w pokoju będą znajdować się: dziób (przód), rufa (tył) i obie burty (boki) ich żaglówki. Następnie wydaje polecenia, np. Na dziób!, Na rufę!, Na prawą/lewą burtę!, a załoga biegnie w ustalone miejsce.  Rodzic wydaje polecenia kilka lub kilkanaście razy.
  • „Morze”. Rodzic oznajmia: Jesteśmy nad polskim morzem. Przylecieliśmy odpocząć i zrelaksować się. Dzieci udają, że kładą się na piasku, żeby się poopalać. Rodzic przypomina, że aby dobrze odpocząć, trzeba leżeć w ciszy, słuchając jedynie odgłosów otoczenia. Następnie odtwarza nagranie odgłosów morza. Może też pomóc dzieciom się wyciszyć poprzez tworzenie w ich wyobraźni odpowiedniej scenerii, np. mówiąc przyciszonym głosem: Słoneczko pięknie grzeje. Czuję, jak ogrzewa moją buzię, brzuch, jedną rękę, drugą rękę, obie nogi. Jest ciepło, cicho i leniwie. W tej ciszy słychać tylko szum fal i pokrzykiwanie mew. Jest mi tak dobrze, że prawie zasypiam. A teraz udamy się samochodem do Krakowa.
  • „Kraków” Rodzic oznajmia, że dotarliśmy do Krakowa, gdzie w jamie mieszkał niegdyś smok, znany dzieciom z legendy o Smoku Wawelskim. Wszystkie dzieci zamieniają się w smoki i kroczą ciężko, kłapiąc paszczą utworzoną z wyciągniętych rąk i zagiętych palców-zębisk. Rodzic podaje rytm kroków na grzechotce.

 

2. Słuchanie i śpiew piosenki „Krakowiaczek jeden…” – próba tańca, dziecko porusza się cwałem (noga goni nogę :))

3. Omówienie wyglądu stroju krakowskiego. Polecam link https://polalech.pl/krakowski-opis.htm

4. Praca plastyczno-techniczna „Krakowskie czapki”.

Spróbujcie z pomocą Rodziców wykonać czapkę krakowską  lub wianek, wykorzystując do tego kolorowe bibuły, kartki i klej i nożyczki.

Pozdrawiamy!!!!

 

 

 

Skip to content