Grupa I – 09.06.2020 r.

Temat: Kolorowa stonoga
Przebieg:
1.Wysłuchanie piosenki Stonoga.

2. Zabawa ruchowa z pokazywaniem do wiersza D. Gellener pt. „Nóżki” Rozwijanie umiejętności improwizacji.
Sto nóg ma stonoga, ja dwie nóżki mam.
Hop! Hop! Skaczę na nich ,biegam tu i tam.
Stół ma cztery nogi, a fortepian trzy.
A ja mam dwie nóżki i wystarczy mi!

3. Rozmowa na temat wiersza. Co to jest stonoga? Jak wygląda? Wyjaśniamy, że stonogami zwykle nazywamy różnego rodzaju niewielkie zwierzęta, które mają wiele nóg. Ile ty masz nóg? Ile nóg ma stół? Do czego służą nam nogi?
4. Praca plastyczno-techniczna „Stonoga” – dajemy dziecku rolki po papierze toaletowym. Dziecko okleja je papierem kolorowym lub maluje farbami. Następnie nawlekamy wszystkie rolki na sznurek, doczepiamy głowę, tworząc stonogę.
5. Zabawa matematyczna. Dziecko liczy z pomocą z ilu części składa się ich stonoga.
6. Zabawa matematyczna „Kolorowa stonoga” – rozkładamy na stole wykonaną stonogę. Zadajemy dziecku pytania: W jakich kolorach jest nasza stonoga? Ile jej części ma kolor zielony (żółty, czerwony…)? Których kolorów jest najwięcej? Ile głów ma stonoga?
8. Wykonanie puzzli – karta pracy nr. 19. Dziecko wycina puzzle, a potem układa je.
9. Zabawa muzyczno-ruchowa „Stonoga” do nagrania Stonoga (link wyżej)

Skip to content