Grupa I – 10.06.2020 r.

Temat: Wesołe myszki.
Pomoce: zdjęcia różnych zwierząt, w tym myszy, skarpetki, filcowe kółeczka, klej, kawałki sznurka lub grubej włóczki, zszywacz, czarny flamaster, KP2.
Przebieg:
1. Zabawa „Klaśnij, gdy zobaczysz myszkę”. Pokazujemy zdjęcia różnych zwierząt. Zadaniem dziecka jest klasnąć w dłonie, kiedy pokażemy mysz. Ćwiczenie refleksu.
2. Praca techniczna „Wesołe myszki” – dajemy dziecku 1 dziecięcą skarpetkę oraz przygotowane wcześniej kółeczka wycięte z filcu – oczka i nosek myszki. Każde dziecko zamienia swoją skarpetkę w pacynkę myszki. Nakleja oczka i nosek zwierzątka. Na koniec każdej myszce doczepiamy zszywaczem ogonek z kawałka sznurka lub grubej włóczki i dorysowujemy flamastrem wąsy. Rozwijanie umiejętności manualnych.
3. Zabawa ruchowa „Podłogi dotykają tylko…”. Dziecko stoi na dywanie i wykonuje polecenia: Podłogi dotykają tylko obie stopy i jedna dłoń. Podłogi dotykają tylko plecy i jedna noga. Podłogi dotykają tylko obie stopy i obie dłonie.
4. Zabawa słowna „Rozmowa myszek”. Dziecko wkłada na rączki wykonaną pacynkę i udziela głosu swojej myszce. Rozwijanie umiejętności improwizacji, wchodzenia w role.
5. Wykonanie ćwiczenia – karta pracy nr. 61. Dziecko liczy, ile zwierząt jest na rysunku. Obrysowuje palcem każde z nich. Następnie koloruje wybrane zwierzątko. Rozwijanie motoryki małej. Ćwiczenie spostrzegawczości.
Dla chętnych film o mieszkańcach łąki

Skip to content