Temat: Motyle znad łąki.
Pomoce: zdjęcia motyli, dowolne nagranie do zabawy, kartki z bloku, farby plakatowe, kredki, KP2.
Przebieg:
1.Oglądanie albumów o motylach, dostrzeganie ich różnorodnych barw i kształtów. Swobodne wypowiedzi dziecka.
https://www.youtube.com/watch?v=eMUawKnnHU4
- Słuchanie wiersza Doroty Gellner „ Motyle znad łąki.”
Ach, co to, ach, co to za balet?
Ach, kto to tak tańczy wspaniale?
To tańczą motyle znad łąki,
a każdy ma skrzydła z koronki.
Wirują nad nami z bosymi nóżkami,
a łąka się śmieje wszystkimi kwiatami!
Wirują nad nami jak chmura tęczowa
i słońce za chmurą motyli się chowa!
- Rozmowa na temat wiersza. O jakich zwierzętach jest wiersz? Co robiły motyle? Jak tańczyły? Jak myślisz, co to znaczy, że łąka śmieje się wszystkimi kwiatami?
- Praca plastyczna „Symetryczny motyl” – dajemy dziecku kartkę złożoną na połowę. Na jednej połowie dziecko robi plamę kolorowymi farbami. Następnie składa kartkę na pół, mocno dociskając do siebie obie strony, a potem je rozkłada. Gdy farba wyschnie, dorysowuje do powstałej plamy – skrzydła motyla – głowę i czułki.
- Wykonanie ćwiczenia – karta pracy nr. 62. Dziecko rysuje w ramkach o 1 kółko więcej, niż jest zwierząt obok.