Grupa II – 19.06.2020 r.

Temat: Co fajnego jest w lecie?

Pomoce: kredki lub flamastry, blok rysunkowy.
Przebieg:.

1. Wysłuchanie wiersza Maciejki Mazan Co fajnego jest w lecie?
Co fajnego jest w lecie?

Co fajnego jest w lecie?
Najfajniejsze na świecie
są dojrzałe truskawki,
z fontannami sadzawki,
prosto z lasu poziomki
oraz na drzewach domki
i dojrzałe czereśnie.

Słoneczko wstaje wcześnie,
dni są takie gorące,
kwitną kwiaty na łące,
można kąpać się co dzień,
wszystko pachnie w ogrodzie
i latają motyle…

Fajnych rzeczy jest tyle,
że ich nie wymienimy,
ale wszyscy myślimy,
że dobrze by się stało,
by lato tu zostało…
Maciejka Mazan

2. Omówienie treści wiersza. Dzieci odpowiadają na pytania , np.:
O czym jest wiersz?
Jakie owoce pojawiły się w wierszu?
Czy wy też je lubicie?
Co jeszcze fajnego jest w lecie?
Co można robić w letni dzień?

3. Praca plastyczna „Najfajniejsze w lecie”. Dzieci przy stolikach przedstawiają to, co najbardziej lubią robić w lecie.

4. Zabawa pantomimiczna „Co robię w lecie?”. Dzieci przedstawia ruchem czynność związaną z latem, np.: jedzenie lodów, pływanie, jazdę na rowerze. Pozostali uczestnicy odgadują, po czym następuje zmiana pokazującego.

5. Ćwiczenia gimnastyczne:
– Ćwiczenie dużych grup mięśniowych. Dzieci maszerują parami. Podają sobie ręce. Na zmianę raz jedna, raz druga osoba wykonuje przysiad, dotykając wolną ręką podłogi. Podnosi się i wykonując skręt w bok w stronę partnera, klaszcze w jego dłoń. Następnie dzieci w parze robią zwrot, podają sobie drugą rękę, powtarzają ćwiczenie.
– Skoki. Dzieci w parach stoją naprzeciwko siebie na odległość wyciągniętych rąk. Wykonują przysiad podparty i na umówiony sygnał wysoko wyskakują, a w górze starają się dotknąć dłoni partnera.
– Ćwiczenie równowagi. Dzieci stoją ze złączonymi nogami. Na sygnał Rodzica wyciągają w górę ręce, wspinają się na palce i liczą do trzech (czterech, pięciu). Starają się utrzymać równowagę.
– Biegi – ćwiczenie kształtujące szybką reakcję na sygnał, regulujące procesy pobudzenia i hamowania. Dzieci stoją na linii startu. Na sygnał Rodzica biegną do linii mety. W pewnym momencie Rodzic głośno mówi: Stop! i każde dziecko szybko zatrzymuje się. Stara się utrzymać równowagę.
– Ćwiczenie uspokajające. Marsz po okręgu. Dzieci wdychają powietrze nosem, a wydychają ustami.

6. Zabawy na świeżym powietrzu:
– Zabawa ruchowa „Berek” Rodzic wyznacza berka. Zadaniem berka jest dotknięcie innej osoby i zamienienie się z nią rolami.
– Zabawa z piłką „Góra, dół i pomiędzy”. Dzieci dobierają się w pary. Na hasła:
Góra – rzucają piłkę do siebie, wyrzucając ją wysoko
Dół – podają piłkę nisko nad ziemią
Pomiędzy – układają piłkę na wysokości brzucha i obracają się w kółko.

Skip to content