Temat dnia: „Płynie czas”
Na adresy mailowe rodziców zostały przesłane materiały, które potrzebne są do dzisiejszych zabaw:
- krzyżówka,
- litery do ułożenia wyrazu „zegar”,
- tarcza zegara do rysowania po śladzie,
- wiersz,
- puzzle „budzik”
- Zabawa „Która godzina?” z wykorzystaniem modelu zegara
Rodzic uderza w stół (np. łyżką) wybijając daną godzinę. Dziecko liczy uderzenia i ustawia wskazówki w odpowiednim miejscu na swoim zegarze. Mówi, która to godzina.
2.Krzyżówka
Rodzic odczytuje pytania, dziecko podaje odpowiedzi i jeżeli potrafi, to samodzielnie wpisuje litery do odpowiednich pól.
Hasła do krzyżówki:
Krótka albo długa w zegarze. (WSKAZÓWKA)
Zegar piaskowy to inaczej. (KLEPSYDRA)
Słoneczny, elektroniczny, z kukułką. (ZEGAR)
Dzień przed niedzielą. (SOBOTA)
Ma 12 miesięcy. (ROK)
- „Czy jestem szybki/szybka?”
Rodzic mierzy za pomocą stopera czas, jaki dziecko potrzebuje na wykonanie poszczególnych zadań. Potem sprawdza z dzieckiem, które zadanie wykonało najszybciej, a do zrobienia którego potrzebowało więcej czasu.
- zadanie 1 – ułożenie z liter napisu zegar,
- zadanie 2 – rysowanie tarczy zegara po śladzie,
- zadanie 3 – wyszukanie w tekście wiersza wszystkich liter G, g,
- zadanie 4 – ułożenie w całość pociętego obrazka (puzzle budzik) – najpierw dziecko rozcina obrazek po zaznaczonych liniach, a następnie mierzymy, ile czasu potrzebuje na ułożenie obrazka (bez wycinania).
- Karty pracy
- sześciolatki: Karty pracy nr 5, str. 45 (doskonalenie techniki czytania), ćw. 1,str. 46 i ćw. 4, str. 47 (ćwiczenie spostrzegawczości i uzupełnianie nalepkami ilustracji do działania matematycznego – utrwalanie i odczytywanie zapisów matematycznych),
- pięciolatki: Karty pracy nr 4, ćw. 2, str. 37 (kolorowanie rysunków, których nazwy rozpoczynają się na GO, GA, GU.
- Aktywność ruchowa – najlepiej na świeżym powietrzu!
- „Wyścigi” – wyznaczamy linię startu i linię mety (odległość między nimi ustalmy indywidualnie, odpowiednio do możliwości dziecka). Najpierw dziecko pokonuje wyznaczony dystans (tam i z powrotem) biegnąc, następnie czworakując i na końcu skacząc obunóż. Rodzic stoperem mierzy dziecku czas. Potem sprawdza, w której konkurencji było najszybsze,
- jazda na rowerku, hulajnodze – jeżeli są w domu,
- dowolne zabawy ruchowe według pomysłu dziecka.