Grupa III – 05.06.2020 r.

Temat dnia: „Płynie czas”

Na adresy mailowe rodziców zostały przesłane materiały, które potrzebne są do dzisiejszych zabaw:

  • krzyżówka,
  • litery do ułożenia wyrazu „zegar”,
  • tarcza zegara do rysowania po śladzie,
  • wiersz,
  • puzzle „budzik”

 

  1. Zabawa „Która godzina?” z wykorzystaniem modelu zegara

Rodzic uderza w stół (np. łyżką) wybijając daną godzinę. Dziecko liczy uderzenia i ustawia wskazówki w odpowiednim miejscu na swoim zegarze. Mówi, która to godzina.

 

2.Krzyżówka

Rodzic odczytuje pytania, dziecko podaje odpowiedzi i jeżeli potrafi, to samodzielnie wpisuje litery do odpowiednich pól.

 

Hasła do krzyżówki:

Krótka albo długa w zegarze. (WSKAZÓWKA)

Zegar piaskowy to inaczej. (KLEPSYDRA)

Słoneczny, elektroniczny, z kukułką. (ZEGAR)

Dzień przed niedzielą. (SOBOTA)

Ma 12 miesięcy. (ROK)

 

  1. „Czy jestem szybki/szybka?”

Rodzic mierzy za pomocą stopera czas, jaki dziecko potrzebuje na wykonanie poszczególnych zadań. Potem sprawdza z dzieckiem, które zadanie wykonało najszybciej, a do zrobienia którego potrzebowało więcej czasu.

  • zadanie 1 – ułożenie z liter napisu zegar,
  • zadanie 2 – rysowanie tarczy zegara po śladzie,
  • zadanie 3 – wyszukanie w tekście wiersza wszystkich liter G, g,
  • zadanie 4 – ułożenie w całość pociętego obrazka (puzzle budzik) – najpierw dziecko rozcina obrazek po zaznaczonych liniach, a następnie mierzymy, ile czasu potrzebuje na ułożenie obrazka (bez wycinania).

 

  1. Karty pracy
  • sześciolatki: Karty pracy nr 5, str. 45 (doskonalenie techniki czytania), ćw. 1,str. 46 i ćw. 4, str. 47 (ćwiczenie spostrzegawczości i uzupełnianie nalepkami ilustracji do działania matematycznego – utrwalanie i odczytywanie zapisów matematycznych),
  • pięciolatki: Karty pracy nr 4, ćw. 2, str. 37 (kolorowanie rysunków, których nazwy rozpoczynają się na GO, GA, GU.

 

  1. Aktywność ruchowa – najlepiej na świeżym powietrzu!
  • „Wyścigi” – wyznaczamy linię startu i linię mety (odległość między nimi ustalmy indywidualnie, odpowiednio do możliwości dziecka). Najpierw dziecko pokonuje wyznaczony dystans (tam i z powrotem) biegnąc, następnie czworakując i na końcu skacząc obunóż. Rodzic stoperem mierzy dziecku czas. Potem sprawdza, w której konkurencji było najszybsze,
  • jazda na rowerku, hulajnodze – jeżeli są w domu,
  • dowolne zabawy ruchowe według pomysłu dziecka.

 

 

Skip to content