Oddział Przedszkolny w SP – 04.06.2020 r.

Temat dnia: Muzyka okolicznościowa.
1. „Ćwir” – Rodzic zachęca dziecko do uważnego słuchania wiersza. Przed jego odczytaniem prosi, by dzieci zwróciły uwagę na niektóre szczegóły:
• Zastanów się, dlaczego wrony były takie zdenerwowane, że wróbel wydaje inne dźwięki niż one?
• Pomyśl też o tym, co może oznaczać przyslowie: „Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”.

„Ćwir, czyli kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać jak i one”.
Agnieszka Frączek

Wróbel w gości wpadł do wron.
I już w progu, jak to on,
bardzo grzecznie:- Ćwir, ćwir!- rzekł.
Wrony na to w dziki skrzek:
– Co on gada?!
– Kra, kra, kra!
– Tyś słyszała to, co ja ?
– Jakiś jazgot?
– Zgrzyt?
– I brzdęk?
– Co to był za dziwny dźwięk?!

Wróbel: Ćwir! Powtórzył więc.
Wtedy wrony: bach, bam, bęc !
po kolei spadły :bach!
z przerażenia wprost na piach.

A gdy otrzepały puch,
oczyściły z piachu brzuch,
skrzydła, dzióbek oraz pięty,
rzekły:- Biedak jest ćwirnięty.

PYTANIA DO WIERSZA:
o Dlaczego wrony były takie zdenerwowane, że wróbel wydaje inne dźwięki niż one?
o Jak myślicie, dlaczego chciały, żeby wszyscy mówili tak samo?
o Czy dźwięki „kra” były lepsze lub gorsze od „ćwir”, jak myślisz?
o Co może oznaczać przysłowie „Kiedy wejdziesz między wrony, musisz krakać tak jak one”
o Czy wszystkim ludziom musi podobać się to samo? Co to znaczy, że mamy różny gust i różne upodobania?
2. „Skojarzenia z muzyką” – rodzic włącza fragmenty utworów również wcześniej odtwarzanych. Prosi dziecko, aby powiedziało, do jakich uroczystości, wydarzeń najlepiej pasuja te utwory:






3. Praca w KP str. 19 – pisanie po śladzie, zapisywanie dodawania.
5. „Nasza gitara” – dzieci wykonują gitarę wg instrukcji.

POTRZEBNE BĘDĄ:
– opakowanie po wyjmowanych chusteczkach higienicznych,
– kolorowy, samoprzylepny papier,
– kilka gumek recepturek,
– nożyczki,
– kawałek grubeko kartonu np. z pudła,
– czarny marker,
– tasma samoprzylepna.
WYKONANIE:
Dzieci najpierw oklejają pudełka kolorowym papierem, następnie mocuja gumki, tak by przechodziły nad otworem w pudełku. Na rantach pudełka można wykonać niewielkie nacięcia nożykiem, by struny sie nie przesuwały. Następnie dzieci wycinają gryf oraz główkę gitary, przyklejają je za pomocą taśmy. Rysują na nich markerem progi i struny.
MIŁEJ ZABAWY DZIECIAKI!!!

Skip to content