Oddział Przedszkolny w SP – 16.06.2020

Temat dnia: Dzieci na świecie.

1. Zestaw ćwiczeń porannych.
„Złap mnie, jeśli potrafisz” – ćwiczenie percepcji ruchów i refleksu. Dzieci stoi przy ścianie. Rodzic podaje mu piłkę, którą ma odbić od ściany i złapać. Następnie musi wykonać dodatkowe zadanie przed złapaniem piłki np. klasnąć, złapać się za włosy, dotknąć kolan, skrzyżować dłonie na piersiach itp.
2. „Dzieci świata” – słuchanie wiersza Wincentego Fabera. W trakcie czytania tekstu Rodzic pokazuje dziecku miejsca na mapie świata, z których pochodzą bohaterowie wiersza.

“Dzieci świata” – Wincenty Faber

W Afryce w szkole na lekcji,
śmiała się dzieci gromada,
gdy im mówił malutki Gwinejczyk,
że gdzieś na świecie śnieg pada.

A jego rówieśnik, Eskimos,
też w szkole, w chłodnej Grenlandii,
nie wierzył, że są na świecie
gorące pustynie i palmy.
Afryki, ani Grenlandii
my także jak dotąd nie znamy,
a jednak wierzymy w lodowce,
w gorące pustynie, w banany.

I dzieciom z całego świata
chcemy ręce uścisnąć mocno
i wierzymy, że dzielni z nich ludzie
jak i z nas samych wyrosną.

Po przeczytaniu tego wiersza zastanówcie się:

1. W jakich domach i warunkach mieszkają dzieci w różnych stronach świata?
2. Jak wyglądają dzieci z różnych stron świata?
3. Jak ubierają się dzieci w różnych stronach świata?
4. Czy na przykład wszystkie dzieci w Afryce mają piękne szkoły?
5. Czy nie cierpią z powodu wojny lub głodu?

3. Dzieci z różnych stron świata – oglądanie zdjęć przedstawiających dzieci z różnych stron świata.
https://wnet.fm/wp-content/uploads/2018/04/Afrykanskie_dzieci-842×402.jpeg
https://img.pless.pl/ib/d9c32895927d54d3c7a900f4f22ceaba/4/2017/07/afryka_dzieci_plemie_5755.jpg
https://polka.ath.bielsko.pl/wp-content/uploads/2017/05/2.jpg
https://thumbs.dreamstime.com/z/pi%C4%99kna-dziecko-azjata-dziewczyna-40942487.jpg
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2e/Asian_girl_with_dimples.jpg/220px-Asian_girl_with_dimples.jpg
https://wolnemedia.net/obrazki/dzieci_czarne_biale.jpg
4. Praca z KP str. 30, 30a.
5. Mój portret – dzieci przeglądają się w małych lusterkach, zwracając uwagę na kolor włosów, oczu, uczesanie. Wymyslają i pokazują w lusterku różne miny wyrażające radość, smutek, strach, zdziwienie, złość. Dzieci rysuja swoje portety kredkami świecowymi na okrągłych kartonach ( z karonu A4 wycinają jedno duże koło). Gotowe portety podpisują.

Skip to content