Oddział Przedszkolny w SP – 17.06.2020 r.

Temat dnia: Z wizytą u moich rówiesników.

1. „Kolorowy pociąg” – wysłuchanie wiersza S. Daraszkiewicza i rozmowa na temat jego treści.
Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, kolorowych kwiatach.
A w pociągu olbrzymia gromada,
i na każdej stacji, ktoś jeszcze dosiada.
Wsiadajcie pasażerki i pasażerowie,
lecz niech każdy o sobie opowie.

Ja jestem Murzynka, mam kręcone włosy,
daję wam w podarku, dwa duże kokosy,
a może nie wiecie, co to znaczy kokos?
To palmowy orzech, co rośnie wysoko

W niskim ukłonie, czoło chylę,
mam dla was figi i daktyle.
Przyjeżdżam do was na wielbłądzie,
kto ma odwagę, niech wsiądzie.

Mam dwie pałeczki zamiast łyżeczki
i pałeczkami jem ryż z miseczki.
Piszą pędzelkiem, sypiam na matach,
a mój podarek – chińska herbata.

Na zielonym stepie, stado wołów pasam,
łapię dzikie konie, przy pomocy lassa.
Lasso to jest długa, bardzo długa lina,
a moja ojczyzna, zwie się Argentyna.

Francja jest złota i zielona,
Francja ma słodkie winogrona.
Rodacy moi z tego słyną,
że robią wino, dobre wino.

Jedzie, jedzie pociąg dookoła świata,
w barwnych chorągiewkach, w kolorowych kwiatach.
Kolorowy pociąg wesoła muzyka,
a więc proszę wsiadać, proszę drzwi zamykać.

Już ruszył nasz pociąg i gwiżdże i mknie.
Jak dobrze, jak milo, że zabrał i mnie.
Śpiewamy piosenkę, bębenka nam brak,
a koła wirują: tak, tak, tak, tak, tak.

Pytania do wiersza:
Jakiej narodowości dzieci wsiadały kolejno do pociągu?
Jak nazywajś się kraje, z których pochodziły?
Czy pamiętacie w jakiej kolejności wsiadały dzieci?
Kto pierwszy wsiadł do pociągu?
Kto wsiadł ostatni?
Jak myslicie, kto przyjechał na wielbłądzie?
Kto je ryż pałeczkami?
Jak się jeszcze przedstawiało chińskie dziecko?
Jak spędza dzień dziecko w Argentynie?
Z czego słynie Francja?
Co można powiedziec o dziecku z Polski – jak wygląda, co lubi robić, co lubi jeść?
Czy wszystkie dzieci w Polsce są takie same?
Czy w rzeczywistości dzieci opisane w wierszu zawsze tak wyglądają i się zachowują?
2. Praca w KP str. 31, 31a
3. „Kolorowe dzieci” – wysłuchanie piosenki Majki Jeżowskiej

DOBREGO DNIA DZIECIACZKI!!!

Skip to content