Temat: W kinie.
1. „Mały, większy i największy” – rozwijanie słownika czynnego.
Przed zabawą R. ustawia krzesła w rzędach (jak w kinie) i oznacza je dowolnymi obrazkami (np. ze zwierzętami, figurami geometrycznymi). Przygotowuje bilety (z takimi samymi obrazkami jak na krzesełkach).
Rodzic pokazuje dziecku tablet:
– Czy na tym urządzeniu można obejrzeć film?
– Jakie urządzenie jest od niego większe, a też można oglądać na nim filmy? (telewizor). Rodzic pokazuje urządzenie (jeśli jest w pokoju).
– A gdzie znajdziemy ekran większy od ekranu tabletu i telewizora? Mieści się tam bardzo dużo ludzi i mogą wspólnie oglądać film (kino).
Rodzic zaprasza dziecko do zabawy w wyjście do kina. Aby wejść do kina, musimy kupić bilet i odszukać właściwe miejsce. Dziecko ustawia się przed stolikiem, na którym Rodzic „sprzedaje” bilety na film. Gdy dziecko odnajdzie swoje krzesełko, Rodzic wyświetla fragment filmu.
Ustala z dzieckiem, jak należy się zachowywać w trakcie seansu filmowego.
2. „Zwinne paluszki” – usprawnianie stóp.
Rodzic rozkłada w pokoju woreczki, dziecko biega wokół nich boso. Na klaśnięcie zatrzymuje się i chwyta najbliższy woreczek palcami stopy, rzuca go raz przed siebie, biegnie dalej. Ćwiczenie powtarzamy.
3. „Do kina” – opowieść ruchowa.
Rodzic mówi: Zapraszam cię na wyprawę do kina. Rodzic opowiada, a dziecko ilustruje treść ruchem: Idziemy do kina (maszerują w kole). Przechodzimy przez przejście dla pieszych (podnosimy jedną rękę w górę). Teraz musimy stanąć w kolejce i kupić bilet (ustawiają się w linii, podają „pieniądze”, kiwają głową na znak podziękowania). Kupmy przekąski (ustawiają się ponownie w linii, masują brzuch). Jesteśmy już coraz bliżej, po cichu wejdźmy do sali (skradają się na paluszkach), odszukajmy miejsce (rozglądają się na boki). Jest! Siadamy w fotelu (siad skrzyżny, plecy wyprostowane), bo właśnie zaczyna się seans (plecy wyprostowane). Film bardzo nam się podobał! (uśmiechają się), ale czas wracać do domu (wstają i rozchodzą się w różne strony).
4. „Oto kino” – ćwiczenie umiejętności zachowania się w kinie.
Rodzic pyta:
-Czego potrzebujemy, aby wejść do kina?
– Czy w kinie można jeść?
– Czy rozmowy w trakcie oglądania filmu przeszkadzają innym czy nie?
– Pamiętajcie ,że na koniec filmu w kinie nie klaszczemy.
5. „Stworki” ćwiczenie sprawności manualnej, grafomotoryki, kreatywności, ćwiczenia artykulacyjne.
Dziecko wydmuchuje przez słomkę krople farby (po wyschnięciu to będą postaci na ekranie TV), doklejają im oczy, dorysowują elementy ciała. Rodzic może poprosić dziecko o wymyślenie imion dla stworków. Dziecko wypowiada imiona z podziałem na sylaby.