Grupa IV – poniedziałek, 12 kwietnia

Temat tygodnia: W zdrowym ciele zdrowy duch

Temat dnia: Wiem, co jem

  1. Rozmowa z dzieckiem na temat zdrowych i niezdrowych produktów żywnościowych

Przykładowe pytania, które można zadać dziecku:

  • Co trzeba jeść, żeby być zdrowym?
    (ważne, by dziecko wymieniło np. warzywa, owoce, produkty nabiałowe, ryby)
  • Dlaczego te produkty, które wymieniłeś/wymieniłaś trzeba zjadać?
    (zawierają witaminy i inne cenne składniki, potrzebne do prawidłowego rozwoju naszego organizmu – np. kości, mózgu)
  • Które warzywa i owoce lubisz najbardziej?
  • Jakie produkty spożywcze szkodzą naszemu zdrowiu?
    (słodkie przekąski – cukierki, batony, fast foody, chipsy, napoje gazowane)
  • Dlaczego powinniśmy ograniczyć ich zjadanie?
    (nie mają żadnych wartości odżywczych, zawierają cukier, przez który psują się zęby, przybieramy przez nie na wadze)
  • Dlaczego je zjadamy?

 

  1. Oglądanie filmu edukacyjnego z serii „Przygody Stasia i Oli” o piramidzie żywieniowej

https://www.youtube.com/watch?v=ltr6xhuHvO4

 

Zachęcamy również do obejrzenia w wolnym czasie innych filmów z tej serii, np. o owocach i warzywach. Uwaga! Każdy z tych filmików kończy się krótkim „sprawdzianem”, więc warto uważnie słuchać!

 

  1. Zabawa „Prawda, czy fałsz?”

Zadajemy dziecku pytania na temat zdrowego stylu życia. Dziecko odpowiada klaśnięciem w dłonie, jeżeli jest to prawda, lub uderzeniem dłońmi w uda w przypadku fałszu.

  • Czy powinniśmy jeść warzywa i owoce?
  • Czy trzeba myć ręce przed jedzeniem?
  • Czy ruch jest potrzebny?
  • Czy powinniśmy jeść dużo cukierków?

 

  1. Uzupełnianie witaminowego sudoku – Kącik Artysty, karta nr 26

 

  1. Układanie przepisu kulinarnego, np. na sałatkę owocową (można wykorzystać obrazki z owocami ze str. 87 w kartach pracy nr 4)

 

  1. Zabawa ruchowa „W zdrowym ciele zdrowy duch, zrób ćwiczenie, boś jest zuch”

Na kilku karteczkach zapisujemy cyfry (na jednej karteczce – jedna cyfra). Wypowiadamy polecenia, które dziecka ma wykonać określoną ilość razy. Uwaga!!! Nie wypowiadamy nazw liczb, ale pokazujemy  kartoniki – dziecko musi je odczytać i tyle razy wykonać daną czynność.

Przykładowe polecenia: Klaśnij nad głową pięć  razy, Podskocz cztery razy na prawej nodze, Podskocz trzy razy na lewej nodze, Zrób dwa skłony, itp.

 

  1. Zadanie dla chętnych „Mój zdrowy jadłospis”

Z dostępnych w domu materiałów można wykonać jadłospis na jeden dzień, uwzględniający śniadanie, drugie śniadanie, obiad, podwieczorek i kolację. Można rysować, wyklejać papierem kolorowym, wycinać i naklejać obrazki z gazetek reklamowych – co tylko wyobraźnia Wam podpowiada, nasze Kochane Przedszkolaki!

 

 

Skip to content