Propozycje zabaw dla grupy III – Poniedziałek 06.04.2020

 

Temat tygodnia:Jajka malowane

Temat dnia : Wielkanocne zwyczaje

1. Słuchanie przez dziecko wiersza „Malowane jajka”
Leży na półce mały koszyczek,
a z niego wystaje kilka twarzyczek .
Każda, okrągła i zadowolona,
pięknymi barwami jest ozdobiona .
Pierwsza w krateczkę,
druga ma groszki,
u trzeciej – kwiaty,
u czwartej – prążki,
na piątej są gwiazdki,
na szóstej – drzewa,a mnie ich widok tylko olśniewa .
I tak jak co roku, nie pójdą w kąt,
lecz będą życzyły: Wesołych Świąt.

2. Rozmowa kierowana na temat wiersza. Jak wyglądały pisanki? Jakie miały wzory? Ile ich było? W jakie święta ozdabiamy jajka? – swobodne wypowiedzi dzieci. Prezentacja obrazków przedstawiających różne rodzaje pisanek.

3. Ćwiczenie rozwijające małą motorykę „Paluszkowa pisanka”. Dziecko rysuje palcem na plecach rodzica czy rodzeństwa wzorki według poleceń np. pisanka w: kratkę, kropki, paski itp.

4. Zabawa ćwicząca spostrzegawczość „Gdzie ukryły się pisanki?”. Rodzic prosi dziecko o zamknięcie oczu. W tym czasie chowa w pokoju pisanki (drewniane lub plastikowe). Dziecko otwiera oczy i stara się odszukać ukryte pisanki. Później następuje zamiana ról.

5. Wykonywanie ćwiczenia w KP 4, s. 40.- 6latki- Dzieci oglądają obrazki przedstawiające zwyczaje wielkanocne, dobierają i kolorują ramki z podpisami do obrazków – utrwalanie poznanych liter, czytanie podpisów.

6. Wykonanie ćwiczenia wKP3 ćw. 2, s. 51 – 5 latki- doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, kolorowanie rysunków, sprawdzenie wiedzy przyrodniczej.

7 . Wykonanie pisanek- ozdabianie jajek według własnych pomysłów wybranymi materiałami.

Skip to content