Grupa III- czwartek 23.04.2020 r.

Temat dnia: „Gwiazdozbiory”

1. Oglądanie albumów i książek o kosmosie jako przypomnienie i utrwalenie wiadomości (oczywiście, jeśli ktoś posiada takie w domu, jeżeli nie macie Państwo takich publikacji – prosimy porozmawiać z dzieckiem o tym, co już wie na temat kosmosu).

 

  1. Poznanie cyfry 8

Przygotowujemy papierowe gwiazdy w dwóch wielkościach (najlepiej, gdy rodzic zrobi dziecku szablon małej i dużej gwiazdy, a dziecko samodzielnie będzie od niego odrysowywało kształty i wycinało je). Potrzebnych będzie 8 małych gwiazd i 7 dużych. Tak przygotowane gwiazdy rozkładamy na stole lub dywanie. Dziecko tworzy z nich dwa zbiory: gwiazdy małe i gwiazdy duże. Prosimy, by przeliczyło gwiazdy. Pytamy: „Ile jest małych gwiazd?”, „Ile jest dużych gwiazd?”, „Których gwiazd jest więcej?”, „O ile?”. Następnie rodzic na kartce zapisuje cyfrę 8 i pokazuje ją dziecku. Dziecko nazywa cyfrę i mówi, jaki ma kształt, co mu ona przypomina, z czym mu się kojarzy. Może wodzić palcem po narysowanej przez rodzica cyfrze, kreślić ją palcem w powietrzu, na stole lub ułożyć jej kształt z włóczki, drucika kreatywnego, ulepić z plasteliny, itp.

 

  1. Zapoznanie z wyglądem linijki, odszukanie na podziałce cyfry 8, mierzenie różnych przedmiotów, wspólne z dzieckiem zaznaczenie na kartce ośmiu centymetrów.

 

  1. Zabawy z monetami – odliczenie 8 groszy oraz 8 złotych (różnymi sposobami).

To jest zadanie dodatkowe, ale warto je zrobić z dziećmi. Najpierw układamy 8 monet 1- groszowych, potem pokazujemy dziecku, że dwie monety 1 gr  możemy zastąpić jedną monetą 2 gr, itd. W taki sam sposób postępujemy ze złotówkami.

 

5.Zabawa ruchowa „Zrób to 8 razy”

Dziecko staje naprzeciw rodzica (może też być brat lub siostra) i na przemian zadają sobie zadania ruchowe, np. „Podskocz na prawej nodze 8 razy”, „Zrób 8 przysiadów”, „Zaklaszcz 8 razy”, itp.

 

  1. Zabawa rozwijająca kreatywność „Gwiazdozbiory”

Wykorzystujemy w niej wycięte wcześniej z papieru gwiazdy i dodatkowo włóczkę lub sznurek. Łącząc gwiazdy włóczką, dziecko tworzy gwiazdozbiory i nadaje im nazwy.

 

  1. Karty pracy
  • sześciolatki: Karty pracy nr 4, str.54-55 (pisanie po śladzie wzorów i cyfr, kolorowanie rakiet, które są zbudowane z ośmiu elementów, łączenie gwiazdek w ośmioelementowe gwiazdozbiory, otaczanie pętlą ósmego statku kosmicznego od lewej strony)
  • sześciolatki: zeszyt „Znam litery i liczby” – strony z cyfrą 8
  • pięciolatki: Karty pracy nr 4, ćw. 1, str. 3 (kolorowanie lub wyklejanie szablonu cyfry, wskazywanie elementów, których jest po osiem)
  • pięciolatki: zeszyt Poznaję litery i liczby” – strony z cyfrą 8

 

  1. Praca plastyczna „Układ słoneczny” lub „Stacja kosmiczna”

Można wykorzystać technikę kolażu (polegającą na wykorzystywaniu w pracy różnych materiałów i tworzyw, łączeniu ich z tradycyjnymi technikami plastycznymi) albo wykonać pracę całkiem dowolnie, w taki sposób, jaki dzieci lubią najbardziej. Liczy się pomysłowość i kreatywność!

 

Skip to content