Grupa II – piątek 24.04.2020 r.

Temat dnia: Oszczędzamy wodę.

  1. ( Dz. 5 – letnie)Wykonajcie ćwiczenie w KP4 (ćw. 1, s. 4 i ćw. 2, s. 5) – wybieranie miejsca na wycieczkę, rysowanie siebie i nalepianie Trampolinka; wyszukiwanie i zalepianie śmieci, uzupełnianie ilustracji materiałami plastycznymi.
  2. Poproście kogoś dorosłego o przeczytanie wiersza Iwony Rup „Czy woda jest potrzebna?”

Wiedzą o tym przedszkolaki:

woda bardzo jest potrzebna,

 w życiu ludzi, także zwierząt

oraz roślin jest niezbędna.

Z wody robimy herbatki,

kompoty lub samą pijemy.

I często używamy,

gdy obiady gotujemy.

Dzięki wodzie swe ubrania

w pralce szybko wypierzemy.

Umyjemy też naczynia,

kiedy obiadek pyszny zjemy.

Woda służy też do mycia,

do pływania na basenie.

W życiu naszym jest niezbędna!

Bardzo sobie więc ją cenię.

  1. „Co zrobić, by chronić środowisko?” – pomyślcie, na pewno wiecie. A „jak oszczędzamy wodę i energię” – wybierzcie właściwą odpowiedź:
  2. -kąpiel pod prysznicem i kąpiel w wannie

– kubek do płukania zębów napełniony do połowy i kran z odkręconą wodą podczas mycia zębów,

– nieużywana ładowarka wpięta do kontaktu i kontakt bez połączonych urządzeń.

  1. ( Dz. 5 – letnie)Wykonajcie ćwiczenie w KP4 (ćw. 2, s. 7) – odczytywanie informacji przedstawionych w formie rysunku, oznaczanie obrazków symbolami.
  2. Rozwiążcie zagadki

 

Płynie w kranie i w strumyku, w morzu też jest jej bez liku. (woda)

 

Na ścianie w gniazdku ma swe mieszkanie. Płynie w przewodach, światło nam daje. (prąd)

 

Mniejszy lub większy, porośnięty drzewami. W nim sarnę czy dzika spotkasz czasami. (las)

 

  1. Praca plastyczna „Ja w lesie”. Przypomnijcie sobie zasady, jakich należy przestrzegać w lesie. Na chwilę zamknijcie oczy i wyobraźcie sobie siebie w leśnym środowisku. Odwzorujcie swoje wyobrażenia na kartce przy użyciu pasteli jeśli ktoś ma, jeśli nie to zwykłymi kredkami.
  2. Zabawa matematyczna „Ile patyczków?” Poproście rodzica żeby przygotował wam, patyczki, lub zapałki, lub wykałaczki i rozsypcie je przed sobą. Zadaniem mamy lub taty jest podać nazwę figury geometrycznej, a dziecko ma ją ułożyć. Po ułożeniu przeliczcie wykorzystane patyczki.
  3. Na koniec trochę ruchu przy muzyce:

https://www.youtube.com/watch?v=S5TFdKc6TB4

https://www.youtube.com/watch?v=HwoXD_RVETg

Miłego weekenduJ

Skip to content