Grupa III – 13.05.2020 r.

Witamy wszystkie dzieci, zapraszamy do zabawy.

Temat dnia: Na wiejskim podwórku                                                                                              

  1. Oglądanie książek i albumów związanych z życiem na wsi, rozmowy na temat ilustracji, czytanie ciekawostek.
  2. Zabawa naśladowcza „Obowiązki rolnika”.  Dzieci przedstawiają czynności rolnika na podstawie opowiadania przedstawionego przez rodzica lub starsze rodzeństwo:                     Rolnik Roman wstał wcześnie rano, zjadł śniadanie, umył zęby, nałożył ogrodniczki  i wyszedł do swojego gospodarstwa. Najpierw otworzy drzwi kurnika, nasypał kurom paszy i dolał wody. Potem zebrał jajka do koszyka. Kolejnym przystankiem był chlew – mieszkanie świń. Tam również nasypał im jedzenia do koryta. Dalej przeszedł do krowy Mućki. Podał jej wczoraj ściętej, jeszcze zielonej trawy. U Mućki spędził trochę więcej czasu, bo musiał ją wydoić. Świeże mleko zaniósł do domu, nalał sobie do swojego ulubionego kubka i wypił. Po ciężkiej pracy rolnik Roman chwilę odpoczywał…                                                                                                     
  3. Nazywanie zwierząt znajdujących się na planszy edukacyjnej „Zwierzęta hodowlane” – próby nazywania młodych osobników i dorosłych: np. krowa- cielę; klacz-źrebię; kura- kurczak;. Czytanie nazw przedstawionych zwierząt. Układanie przez dziecko zdania na temat wybranego zwierzątka, liczenie wyrazów w zdaniu.

 

  1. A teraz trochę ruchu- zapraszamy do naśladowania ruchem i głosem zwierząt oglądanych wcześniej na ilustracji.

 

  1. Nauka piosenki „Dzień się budzi na podwórku”- naśladujemy odgłosy zwierząt tym razem śpiewająco.

 

  1. Wykonanie ćwiczenia wKP4 ćw. 2, s. 19 –5 latki- rozwijanie logicznego myślenia  i sprawdzanie wiedzy na temat pracy na wsi poprzez łączenie zdjęć produktów                  z elementami ilustracji: nabiał – krowa, dżem – sad, włóczka – owca itd.

 

  1. Ćwiczenia grafomotoryczne: rysowanie po śladzie zwierząt, kolorowanie; rysowanie wzorów liteopodobnych.

 

  1. Zachęcamy dzieci 6-letnie do codziennego czytania prostych tekstów.

 

Materiały do zajęć zostały przesłane na prywatne maile  rodziców:

– plansza edukacyjna „Zwierzęta hodowlane”

– piosenka „Dzień się budzi na podwórku”

– czytanka z literką  k,

-ćwiczenia grafomotoryczne: zwierzęta i wzory literopodobne.

Skip to content