Grupa I – 28.05.2020 r.

Temat dnia: Wesoły hipopotam

Przebieg:

1.Słuchanie wiersza Agnieszki Frączek Chichopotam

Wyszedł z błota hipopotam:

– Cha-chi-cho-cha! – zachichotał.

 Słoń, zbudzony owym dźwiękiem,

zakołysał trąbą z wdziękiem:

 – Tru-tu-tu-tu! Mój sąsiedzie!

Co cię śmieszy, można wiedzieć?

 Hipopotam rzec coś chciał,

lecz nie zdołał, bo się śmiał.

 Żółw guzdrała, wietrząc psotę,

zaraz przygnał tu galopem,

stado strusi zbaraniało,

a lew ryknął: – Co się stało?!

Hipcio zerknął na nich i…

znów się chichrał: – Chi, chi, chi…

– Czy pan ze mnie się naśmiewa? –

spytał pawian, schodząc z drzewa.

Chciał na śmieszka się obrazić,

lecz… chichotem się zaraził.

Wnet się śmiała cała plaża –

wąż aż skręcał się i tarzał,

żółw rechotał, zebry rżały,

śmiechem parskał lew wspaniały.

Calusieńki świat chichotał!

 Kto to sprawił? CHICHOPOTAM!

Ten wesołek rodem z błota.

2.Rozmowa kierowana na temat wiersza. Co takiego robił hipopotam, że pozostałe zwierzęta bardzo się dziwiły? Jakie jeszcze zwierzęta występują w wierszu? Naśladuj śmiejącego się hipopotama. Jak mógłby śmiać się żółw, a jak małpka?

  1. Wykonanie słonia – KA karta pracy nr. 18. (Dziecko wyjmuje wszystkie elementy karty i wykonuje słonia zgodnie ze wzorem. Dolepia mu kły i mocują uszy. Może pomalować słonia szarą farbą. Rozwijanie umiejętności plastyczno-technicznych. Wykonywanie pracy według wzoru.

Dla dzieci, które nie mają kart pracy

https://miastodzieci.pl/kolorowanki/slon/

 

 

Skip to content